Konsumenci chcą więcej Internetu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageKonsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?

 

Od wielu lat obserwujemy, jak Internet po kolei zdobywa nowe obszary naszego życia gospodarczego i społecznego. Wciąż jednak wiele firm i instytucji, bojąc się zmian, jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i technologii cyfrowej, broni starego porządku w obawie przed utratą zysków. Wciąż zbyt wiele firm wierzy w to, że epoka cyfrowa jeszcze długo nie nadejdzie, że jest to tylko wątek poboczny w rozwoju.

Podobnie zachowują się instytucje publiczne. Zbyt wiele podmiotów nie rozumie natury nowych technologii i tego, jak Internet może zmienić działalność biznesową czy publiczną. Wiele jednak wskazuje, że 2007 rok będzie rokiem przełomowym. Za zmianami są przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej codziennie korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Także media stawiają na zmianę i rozwijają telewizję cyfrową, w której to konsument decyduje, co chce oglądać.

Era Internetu jest wyzwaniem dla dotychczasowych form promocji, reklamy i public relations, ale także edukacji. Wymaga nowego, kreatywnego podejścia i zastosowania nowatorskich form docierania do konsumenta. W końcu to konsument rządzi na rynku, więc może wymagać.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie