Konsumenci chcą więcej Internetu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageKonsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i komunikować się z innymi. Czy za kilkanaście lat będziemy mogli powiedzieć, że oto w 2007 roku rozpoczął się wiek Internetu?

 

Od wielu lat obserwujemy, jak Internet po kolei zdobywa nowe obszary naszego życia gospodarczego i społecznego. Wciąż jednak wiele firm i instytucji, bojąc się zmian, jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i technologii cyfrowej, broni starego porządku w obawie przed utratą zysków. Wciąż zbyt wiele firm wierzy w to, że epoka cyfrowa jeszcze długo nie nadejdzie, że jest to tylko wątek poboczny w rozwoju.

Podobnie zachowują się instytucje publiczne. Zbyt wiele podmiotów nie rozumie natury nowych technologii i tego, jak Internet może zmienić działalność biznesową czy publiczną. Wiele jednak wskazuje, że 2007 rok będzie rokiem przełomowym. Za zmianami są przede wszystkim konsumenci, którzy coraz częściej codziennie korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu. Także media stawiają na zmianę i rozwijają telewizję cyfrową, w której to konsument decyduje, co chce oglądać.

Era Internetu jest wyzwaniem dla dotychczasowych form promocji, reklamy i public relations, ale także edukacji. Wymaga nowego, kreatywnego podejścia i zastosowania nowatorskich form docierania do konsumenta. W końcu to konsument rządzi na rynku, więc może wymagać.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie