Empatia w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy polska szkoła rozwija empatię wśród uczniów i nauczycieli? Jak rozumiana jest empatia przez uczniów i nauczycieli? Czy jest ona ważna dla wspólnoty szkolnej? Fundacja Ashoka Polska przygotowała we współpracy ze szkołami z mocą zmieniania świata film poświęcony empatii – pielęgnujmy ją w szkołach – apelują twórcy filmu.

Film warto pokazywać uczniom na lekcjach wychowawczych i… nauczycielom na radach pedagogicznych... Empatii w szkołach jest bowiem zdecydowanie za mało, a bardzo dużo zależy tu od postaw nauczycieli i szkolnych programów wychowawczych.

„Dla mnie empatia to możliwość wczucia się w innego człowieka, zrozumienie jego emocji, zrozumienie tego jak się czuje, zrozumienie jego położenia” – mówi Barbara Betlej, uczennica gimnazjum.

Ważne, żeby nie być skoncentrowanym tylko i wyłącznie na sobie, patrzeć co dzieje się wokół, myśleć o tym, jak razem możemy zmieniać świat i tworzyć coś kreatywnego, nowego” – dodaje nauczycielka Magdalena Ołdakowska.

To także cieszenie się z czyjejś radości – dodaje inna nauczycielka.

Film przygotowano w ramach programu Szkoły z mocą zmieniania świata realizowanego przez Ashokę w partnerstwie z Fundacją BGK. Warto obejrzeć, co o empatii mówią uczniowie i nauczyciele:

(Źródło: Fundacja Ashoka)

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie