Szukajmy okazji do uczenia się

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W każdym dziecku trzeba widzieć człowieka. Jego losy są w naszych rękach i powinniśmy pokazywać, że jest dla nas ważne. To przesłanie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy rozpoczęli obecny rok szkolny i w zasadzie bez względu na to, czy dotyczy to młodszych uczniów czy starszych. Zapraszamy na kolejny podkast w EduGadkach.

W drugim odcinku gościem redakcji EduGadki.pl była Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie, honorowy profesor oświaty i finalistka nauczycielskiego Nobla czyli Global Teacher Prize. Rozmowa dotyczyła m.in. postawy nauczyciela wobec uczniów, ale i wobec samego siebie, także jako osoby uczącej się.

Jolanta Okuniewska zachęca nauczycieli do zwrócenia większej uwagi i większego wysiłku na rzecz edukacji przez całe (nauczycielskie zawodowe) życie. Warto uczestniczyć w różnych konferencjach i warsztatach i doskonalić swój warsztat. „Nauczyciel powinien wciąż się dokształcać. Żadna szkoła nie będzie dobrze funkcjonowała bez dobrze wykwalifikowanego nauczyciela. Trzeba uczyć się przez cały czas.” – te słowa Jolanta Okuniewska zapamiętała wiele lat temu na jednej z pierwszych konferencji, w których uczestniczyła. Nie chodzi oczywiście o to, aby tracić czas na różnych „posiadówkach” zwanych szkoleniami i na które nauczyciele są wysyłani przez dyrektorów – trzeba brać edukację w swoje ręce i samemu szukać najlepszych ofert. A możliwości naprawdę mamy dziś wiele.

Zapraszamy na rozmowę z nauczycielką „zarażoną optymizmem”, m. in. o tym:
• czego warto się uczyć,
• jak projekty pogodzić z podstawą programową,
• jak widać polskich nauczycieli zza granicy,
• co zrobić, żeby uczniowie się do siebie uśmiechali:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie