Umieć rozmawiać z klientem: uczniem, studentem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
marketing uczelni wyższychUczelnie wyższe mają do dyspozycji szeroki katalog narzędzi, za pomocą których mogą komunikować się ze swoimi klientami, czyli osobami studiującymi i potencjalnymi studentami. Ale narzędzia to nie wszystko. Uczelnie to ludzie. To oni, zwłaszcza władze i osoby odpowiedzialne za komunikację, muszą zrozumieć, że muszą się komunikować i że nie wystarczy do tego strona www szkoły.
 
Polskie szkoły wyższe mają olbrzymi potencjał komunikacyjny – zatrudniają w końcu dziesiątki, a nawet setki specjalistów najwyższej klasy, którzy mogliby aktywnie uczestniczyć w serwisach internetowych i promować swoją uczelnię podejmując merytoryczną dyskusję na różne tematy. Dlaczego tak mało wykorzystują swój potencjał? 

Współczesny uczeń szkoły średniej jest osobą, która nie potrafi żyć bez Internetu, telefonów komórkowych, odtwarzaczy multimediów i innych urządzeń mobilnych. Internet to ich środowisko, w którym przede wszystkim poszukują informacji o uczelniach, na których chcieliby studiować. Tu również poszukują ocen innych, starszych kolegów, uczelni, które znalazły się na ich liście zainteresowań. Tymczasem rzadko kiedy uczelnie uwzględniają to, że uczniowie szkół średnich, potencjalni klienci uczelni, żyją i funkcjonują w sieci. Drukują więc tony ulotek, marnują pieniądze na plakaty, billboardy, wkładki reklamowe, reklamy prasowe, telewizyjne, internetowe, itp. uznając, że jednostronna komunikacja – ten swoisty „monolog reklamowy“ - to najskuteczniejszy sposób rozmowy z potencjalnym klientem. Rozmowy? Gdzie jest tu miejsce na dialog? 

Czy polskie uczelnie wyższe nauczyły się już funkcjonować w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym, czy ciągle tkwią w rzeczywistości medialnej XX stulecia? Czy uczelnie potrafią rozmawiać ze swoimi klientami?

Z dr Grzegorzem Mazurkiem z Akademii Leona Koźmińskiego rozmawialiśmy o marketingu edukacyjnym polskich uczelni wyższych podczas wręczenia nagród i wyróżnień laureatom konkursu na Najlepszą innowacyjną i uczelnię w Polsce przygotowanym przez Akademickie Centrum Informacyjne z Poznania we współpracy z Edunews.pl
 
{mp3}gmazurek{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)  
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie