Strona internetowa szkoły

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkolna strona internetowa jest dziś dla szkoły głównym centrum informacyjnym, znacznie ważniejszym niż tradycyjne kanały docierania do uczniów i rodziców (i współpracy z nimi). Dlatego strona szkoły jest ogólnie dostępna – dla uczniów, nauczycieli i rodziców oraz dla wszystkich nienależących (obecnie lub już) do społeczności naszego gimnazjum.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Internet należy wykorzystywać w pracy nauczycieli maksymalnie szeroko, także jako wsparcie nauczania. Strona www w znamienitym stopniu ułatwia jawność pracy oświatowej i pokazywanie jej wyników. Uczniowie i uczennice mają możliwość umieszczenia niej swoich: 

  • prac lekcyjnych (indywidualnych i grupowych),
  • prac domowych (indywidualnych i grupowych),
  • prezentacji, bieżących i rocznych,
  • oczekiwań,
  • uzasadnienia samoocen.

Takie działanie ma wpływ na ocenę semestralna i roczną, ale nie jest jednak obowiązkowe.

Jako nauczyciel na stronie szkoły umieszczam materiały dla uczennic i uczniów (teksty z ich tłumaczeniami, teksty czytane przeze mnie, piosenki z tłumaczeniami, lustrzane teksty dwu/trzyjęzyczne). Justyna Nierada – administratorka strony, materiały redaguje w sposób najbardziej odpowiedni do zamieszczenia na stronie. Tworzy dla uczennic i uczniów przyjazne środowisko multimedialne, aby każdy użytkownik przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi mógł korzystać z zasobów zamieszczonych na stronie. Korzystamy ze strony szkoły podobnie jak z platformy, ale w tym wypadku jest to prostsze.

Opisane rozwiązanie umożliwia wgląd w naszą pracę rodzicom, dyrekcji, nauczycielom naszego gimnazjum oraz wszystkim pozostałym zainteresowanym.

Uczniom klas pierwszych strona ułatwia transfer doświadczeń i benchmarking.

Jest to też w istocie jedna z form CLIL: języki obce + IT.

W 2011 administratorka tej strony, pani Justyna Nierada, nauczycielka informatyki, została wyróżniona przyznaniem jej European Language Label.


Notka o autorach: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.

Justyna Nierada – nauczycielka informatyki w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach nauczyciel mianowany (w trakcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego), współorganizatorka współpracy międzynarodowej w Gimnazjum nr 3 w Gliwicach i wymian młodzieży polsko-niemieckiej, laureatka nagrody ELL w konkursie indywidualnym dla nauczycieli („Digital Natives uczą się języka obcego i przedmiotów ogólnokształcących na lekcjach informatyki”).

Przykłady z praktyki autora na stronie Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach - http://niem.gim3gl.tk/.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Maciej M. Syslo
    Przeczytałem tę wypowiedź i wcześniejszą na temat "Co nas czeka w edukacji jesienią?" Odnoszę wrażen...
  • Written by Joanna
    Witam. Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i rodzicem ucznia klasy 7. Całkowicie popieram p...
  • Written by Robert Raczyński
    Kwestia, którą Pan porusza jest jeszcze jednym dowodem na powierzchowność i pretekstowość większości...
  • Written by Michał
    Jak wygląda w praktyce to, o czym pisze autor można przeczytać w sekcji CELE EDUKACYJNE oraz SPARKLI...
  • Written by Robert Raczyński
    Panie Jarosławie, oczywiście, że homofilem trzeba się urodzić i Pan (biolog) to doskonale wie. Homo s...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie