e-Studenci wskazują, co jest dla nich ważne

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageW epoce Web 2.0 zrozumienie potrzeb osób uczących się jest najważniejszym wyzwaniem dla wszystkich instytucji edukacyjnych. Nowy raport brytyjskiej Joint Information Systems Committee (JISC) „In Their Own Words” zwraca uwagę na korzyści, możliwości i wyzwania e-learningu pod kątem użytkownika.

 

Raport jest częścią programu „Learner Experience of e-Learning” i podsumowuje materiał badawczy pozyskany w pierwszej części projektu, dając możliwość bezpośredniego wglądu w praktykę korzystania przez studentów z zasobów e-learningowych w procesie edukacji. Zawiera analizy pięciu nagrań video użytkowników kursów e-learning, płytę CD z oryginalnymi wypowiedziami i serię krótkich podpowiedzi pod kątem różnych sektorów edukacji.

Raport dał e-studentom możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami, przedstawienia różnych sposobów rozumienia i wykorzystania nowych technologii informacyjnych w edukacji oraz oczekiwań wobec dostawców e-learningu. Analiza wypowiedzi tych praktyków e-learningu może mieć duże znaczenie dla projektowania odpowiedniego środowiska IT, stworzenia właściwych propozycji akademickich i systemu wsparcia procesu nauczania w e-learningu.

ImageWśród osób, które zgodziły się wypowiedzieć byli: Laura, studentka uczelni wyższej, która dojeżdżając na studia odsłuchuje wykłady na swoim iPodzie; Finbar, który choć ma niepełne wykształcenie, odkrył, że rewolucja cyfrowa daje możliwość kontynuacji nauki takim osobom jak on, pomimo rozlicznych obowiązków związanych z utrzymaniem całkiem sporej rodziny; Jenny i Emma, dzielący się doświadczeniami z bycia trenerami wykorzystującymi narzędzia e-learningowe w szkoleniach; Melvyn i Julie rozmawiający o tym, w jakim stopniu wykorzystanie technologii podczas kończenia studiów wpłynęło na ich ambicje i decyzje życiowe; Paul, Simon i Beth, którzy rozmawiają o tym, jak technologie ułatwiają uczenie się i w jaki sposób różnego rodzaju oprogramowanie rozwija ich umiejętności rozwiązywania zadań i problemów oraz pozwala na lepsze wykorzystanie teorii w praktyce.

Dzięki wypowiedziom tych osób raport „In Their Own Words” jest cennym źródłem wiedzy dla instytucji edukacyjnych, dającym podpowiedzi i wskazówki, w jaki sposób można lepiej przygotować ofertę e-learningu. Raport dostępny jest na stronie internetowej JISC

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie