Efekty zdalnego nauczania

fot. Pexels.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Badacze edukacyjni zastanawiają się, na ile nauczanie zdalne jest efektywne. Przedstawię klika wyników badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych. Myślę, że podobne wyniki można byłoby uzyskać w Polsce i na całym świecie.

W październiku RAND Corporation przeprowadzała ankietę wśród 1082 nauczycieli i 1147 dyrektorów szkół amerykańskich, pytając o ich dotychczasowe doświadczenia z roku szkolnego 2020/21. Oto kilka wyników:

Wolniejsze tempo nauki

Z raportu wynika, że zajęcia nie toczą się w normalnym tempie:

  • Dwie trzecie nauczycieli stwierdziło, że większość ich uczniów była mniej przygotowana do lekcji niż w roku szkolnym 2019/2020.
  • 56%nauczycieli stwierdziło, że zrealizowało połowę lub mniej niż połowę treści programu nauczania.
  • Tylko około 1 z 5 nauczycieli powiedział, że pracuje według tego samego harmonogramu lekcji, co poprzednio.

Absencja

Tej jesieni zwiększyła się absencja uczniów w szkole. Nauczyciele twierdzili, że średnio tylko 91% procent uczniów uczestniczyło w lekcjach codziennie. Przy czym w edukacji hybrydowej było to 85%, a w czysto zdalnej 84%. Lepiej przedstawiała się frekwencja w nauczaniu rzeczywistym.

Wykonywanie zadań

Zmniejszyła się też obowiązkowość w oddawaniu przez uczniów prac. W edukacji rzeczywistej 82% uczniów oddało większość lub wszystkie prace, a w edukacji zdalnej tylko 62%.Efekty zdalnego nauczania

 

Notka o autorce: Danuta Sterna – była nauczycielka matematyki i dyrektorka szkoły, ekspertka merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS) (prowadzonym przez CEO i PAFW), autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl. Dane zaczerpnięte z artykułu Sarah Schwartz z 16 listopada 2020 w EdWeek.org.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie