Sidebar

29
N, Cze

Jak wykorzystujemy telefony komórkowe (smartfony) w szkole?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne telefony komórkowe stają się nieodłącznym towarzyszem w domu i w pracy, a także w szkole i na uczelni. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2016 r. sprzedano w Polsce ponad 8 mln sztuk smartfonów. Z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) - klasycznego telefonu komórkowego - wynika z najnowszego badania CBOS. Pytanie, jak wykorzystujemy telefony w edukacji szkolnej?

Połowa badanych CBOS (49 proc.) korzysta wyłącznie ze smartfonów, jedna trzecia (34 proc.) - tylko z klasycznych telefonów komórkowych, a 9 proc. - z urządzeń jednego i drugiego typu. Oprócz wykonywania i odbierania połączeń oraz sms-ów komórki są obecnie wykorzystane najczęściej do robienia zdjęć (62 proc.), jako budzik i zegarek (57 proc.) oraz kalendarz (50 proc.). Ok. 45 proc. ankietowanych używa telefonu do przeglądania stron internetowych, sprawdzania prognozy pogody (43 proc.) i nagrywania video (37 proc.).

Oto dane z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w lipcu 2017 roku:

Popularność telefonów komórkowych w naszym życiu może skłaniać do pytania – czy i jak są one wykorzystywane w szkole? Smartfony są potężnymi komputerami, z których moglibyśmy korzystać w wielu sytuacjach edukacyjnych. Czy korzystamy?

Chcielibyśmy zapytać czynnych nauczycieli, o to, jak korzystają ze swoich telefonów, a także z telefonów uczniów, jeśli regulamin szkoły dopuszcza ich wykorzystanie do celów edukacyjnych. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankietyhttps://goo.gl/forms/UIPYG5ImboFKQwk72. Prosimy o odpowiedzi nie później niż do 31 sierpnia br.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

(Źródło: CBOS, Kurier Codzienny PAP, opr. red.)

 

Komentarze (2)
This comment was minimized by the moderator on the site
Wykorzystywałem platformę Moodle na zajęciach. Uczniowie mieli mieć na zajęciach smarfony, mieli swoje konta na Moodle. Ich aktywność na lekcjach polegała na aktywności na tej platformie - np. ankiety, materiał do przeczytania itp. Po kilku...
Wykorzystywałem platformę Moodle na zajęciach. Uczniowie mieli mieć na zajęciach smarfony, mieli swoje konta na Moodle. Ich aktywność na lekcjach polegała na aktywności na tej platformie - np. ankiety, materiał do przeczytania itp. Po kilku miesiącach pojawiła się "epidemia": uczniowie nagminnie nie przynosili telefonów lub mieli jest stale wyłączone.
More
Adam
This comment was minimized by the moderator on the site
Wszyscy, no może prawie wszyscy nie wypowiadają się na ten drażliwy temat. Nie ma złotego środka na korzystanie z tel. kom. w szkole, na zajęciach, przerwach. Dzieją się tzw. "cuda" i dla świętego spokoju lepiej zakazać używania telefonu bez...
Wszyscy, no może prawie wszyscy nie wypowiadają się na ten drażliwy temat. Nie ma złotego środka na korzystanie z tel. kom. w szkole, na zajęciach, przerwach. Dzieją się tzw. "cuda" i dla świętego spokoju lepiej zakazać używania telefonu bez zgody nauczyciela. Trudniej samemu przestrzegać zasady nie odbieraj- nie pisz na lekcji pod przysłowiowym biurkiem. Osobiście wolę zasadę - używam tel. w szkole, wtedy, kiedy jest mi potrzebny i przestrzeganie kontraktu robię to w sposób kulturalny i jawny(zasada dotyczy ucznia i nauczyciela. I żeby nie przesłodzić nie wiem co zrobić w szkole z tymi, którzy tępią za to uczniów, a sami świecą przykładem jak łamać wszystkie regulaminy i kontrakty dotyczące korzystania z telefonu.
More
Jan
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie