Gry odciągają od egzaminów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawie co piąty student przyznaje się do tego, że zdarzyło mu się oblać egzamin z powodu gier - wynika z badania „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” przeprowadzonego przez internetowy magazyn IGRA.photo: sxc.hu

Studenci wrócili na uczelnie. Tymczasem w świecie gier okres jesienno-zimowy zwykle oznacza gorączkę długo wyczekiwanych premier. Co najmniej kilka spośród głośnych produkcji zapowiadanych na ten rok od jakiegoś czasu kusi już graczy z półek sklepowych.

Do typowych czasopochłaniaczy można zaliczyć Diablo III, Borderlands 2, FIFA 2013 i World of Warcraft, które w tym roku doczekało się czwartego rozszerzenia - Mists of Pandaria. Pokus komputerowych i konsolowych jest więc sporo, a studenci otwarcie przyznają się do tego, że sesja na uczelni czasami przegrywa z sesją przed monitorem lub z padem w dłoni.

Oblewasz i grasz

Z badania „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” wynika, że prawie co piątemu studentowi (19%) zdarza się wskazywać granie na konsoli, komputerze lub urządzeniu przenośnym - jako powód oblania egzaminu. Okazuje się, że gry są również częstym powodem studenckiej absencji na egzaminie lub zajęciach - odpowiedziało tak łącznie 17% ankietowanych.

Na szczęście na bardzo częstą nieobecność z powodu gier wskazało zaledwie 2% przepytywanych studentów, od czasu do czasu - 5%, a rzadko - 10%. Większa część żaków (83%) przyznała, że nigdy z tego powodu nie opuściła zajęć. Zaledwie co dziesiąta osoba przyznała się do tego, że zdarzyło jej się grać w czasie zajęć, np. na komórce lub urządzeniu przenośnym.

Gracze z uczelni wyższych do nadwrażliwców na pewno nie należą. Zaledwie 11% ma wyrzuty sumienia z powodu poświęcania nadmiernej ilości czasu na granie, zamiast na naukę, 6% respondentów nie umiało odpowiedzieć na pytanie, a grających beztrosko było aż 82%.

Studenci optymistycznie podchodzą do roli, jaką gry mogą odegrać w edukacji. Aż 28% respondentów odpowiedziała twierdząco na pytanie o to, czy gry mogą być przydatne w nauce.

Na koniec prognozujemy największego czasopochłaniacza trwającego roku akademickiego: 6% studentów z listy pochłaniających gier wybrało Diablo III, 4% - World of Warcraft, 2% - FIFA 2013, a po jednym procencie otrzymały: Borderlands 2 i przedpremierowy Medal of Honor Warfighter. Prawie co dziesiąta osoba wskazała inny tytuł, a najwięcej (78%) nie potrafiło wskazać największego złodzieja czasu wśród gier sezonu 2012/2013. Widocznie przed pierwszym kolokwium wolą nie wywoływać wilka z lasu.

Badanie „Wpływ gier komputerowych na zdawalność egzaminów w szkołach wyższych” zostało przeprowadzone przez redakcję internetowego magazynu IGRA (magazynigra.wordpress.com) wśród studentów szkół wyższych w Warszawie w dniach 1-22 września 2012 techniką wywiadu bezpośredniego na losowo wybranej próbie 768 osób w wieku 19 i więcej lat.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie