Jesteś rodzicem sześciolatka i stoisz przed wyborem szkoły? Zastanawiasz się, co wziąć pod uwagę, by twoje dziecko znalazło się w dobrze przygotowanej placówce? Poradnik „Szkoła pierwsza klasa?” przybliży ci realia szkoły i obszary, którym warto się w niej przyjrzeć, jeśli zależy ci na dobrej edukacji dla twojego dziecka.
Krzemieniem na diamenty
Konkursy przedmiotowe dla szkół ponadpodstawowych w potocznej opinii są szlifiernią talentów i równocześnie weryfikacją jakości pracy szkoły oraz poszczególnych nauczycieli. Nic bardziej błędnego! To w większości wyłącznie selekcja sitem niedoskonałych testów.
Nowe technologie w nauczaniu języków obcych
Uczniowie jako pasywni odbiorcy czy aktywni twórcy? W ostatnim czasie miałam kilka wykładów w ramach spotkań z nauczycielami zorganizowanych przez Wydawnictwa Macmillan i Hueber. Wzięłam też udział w bardzo ciekawej konferencji „Lepsza Edukacja” organizowanej we Wrześni. Jej inicjatorem jest Dariusz Andrzejewski, dyrektor szkoły i nauczyciel propagujący mądre wykorzystanie nowych technologii w edukacji.
Cyfrowa zmiana
Chciałabym za dziesięć lat ujrzeć nagłówki gazet: „Jak Cyfrowa Szkoła zmieniła edukację.” Wydaje się, że wcześniejsze „cyfrowe” projekty oraz obecny pilotaż to analiza przygotowująca proces wdrożenia głębszej zmiany w edukacji. Mamy sprzyjający zmianom czas – w kryzysie i zagrożeniu utratą pracy więcej osób jest chętnych do akceptacji zmiany. Zmiana ta została więc tak zaprojektowana, że każdy uznaje ją za nieuniknioną – czy znajdzie się jeszcze ktoś, kto czuje się świetnie w roli cyfrowego wykluczonego?
Najpierw rzeczy najważniejsze, czyli rzecz o wychowaniu
Kilka lat temu dr Marzena Żylińska odważnie i wprost nawoływała do „przewrotu kopernikańskiego” w edukacji. Chciała zatrzymać nauczycieli i ruszyć uczniów. Ten oddolny ruch zmiany modelu szkoły zaowocował między innymi projektem realizowanym przez Centrum Nauki Kopernik we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Wykorzystujmy szeroko webquesty w nauczaniu
Bez internetu uczenie się dziś byłoby zapewne znacznie trudniejsze niż choćby dwadzieścia lat temu. Jesteśmy w pewnym stopniu uzależnieni od dopływu informacji z sieci, a dotyczy to w szczególności uczniów i studentów. Internet jest jednak tylko narzędziem i może być wykorzystany zarówno w sposób korzystny dla rozwoju osobistego, jak może i szkodzić. Jak zatem uczyć dzieci i młodzież skutecznego wykorzystania zasobów sieci do wspierania rozwoju?
Opowiedz nam o Legionach po swojemu – konkurs dla nauczycieli
Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku ogłasza konkurs dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych pod nazwą „Lekcja z Legionów”, który związany jest z obchodzonym w tym roku Stuleciem Legionów Polskich. Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie i zrealizowanie programu edukacyjnego na temat związany z historią Legionów Polskich (1914-1918) w dowolnej, wybranej przez Państwa formie.