Laboratorium edukacji multimedialnej

Nowoczesna edukacja
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Era Wiedzy stawia przed nowoczesnym społeczeństwem wyzwanie doskonalenia sposobów nauczania i uczenia się. Technologia w szkole oznacza nie tylko obecność nowoczesnych urządzeń, ale przede wszystkim tworzenie właściwych warunków do korzystania z nich. Niezbędne jest opracowanie efektywnych metod kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań.YouTube.com

Kluczem do lepszych wyników jest nauczanie zindywidualizowane. Tradycyjne metody nie pozwalają na nauczanie odpowiadające potrzebom i możliwościom uczącego się – przynajmniej są trudne do zastosowania. Oswojenie nowych technologii i ich intensywne wykorzystanie pozwala na urzeczywistnienie idei zindywidualizowanego nauczania.

Laboratorium Edukacji Multimedialnej (LEM) Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jest miejscem, w którym prezentowane są innowacyjne rozwiązania edukacyjne i ciekawe pomysły na wykorzystanie technologii informacyjnych w szkole. To platforma służąca wymianie doświadczeń związanych z edukacją interaktywną i promocją najciekawszych rozwiązań metodycznych. Tutaj powstają koncepcje edukacji on-line, programy szkoleń e-learningowych.

W LEM tworzone są scenariusze filmów edukacyjnych, webcasty i instrukcje tworzenia samodzielnie kursów wirtualnych. Laboratorium współpracuje z największymi firmami zajmującymi się e-learningiem, wdrażaniem i wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT, takimi jak IBM, WiedzaNet, Altkom, 4system i wieloma ośrodkami akademickimi będącymi liderami e-learningu w Polsce. W LEM powstał na zamówienie Ministerstwa Edukacji Narodowej film promujący portal edukacyjny Scholaris i rozpoczął pracę nad jego rozwojem. LEM rozpoczęło pracę związane z promocją edukacji opartej na technologii i środowisku WEB 2.0.  LEM patronuje wszelkim inicjatywom edukacyjnym zajmujących się m.in. edukacją mobilną, poszukuje nowych modeli dydaktyki opartej na grach dydaktycznych, portalach społecznościowych, ponadto inicjuje konkursy dla uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania w szkolnej dydaktyce nowoczesnej technologii.

W LEM tworzone są dla systemu doskonalenia nauczycieli standardy kursów e-learning. W tym celu  powstała platforma kształcenia na odległość CODN promująca różne formy szkoleń on-line. Ponadto uruchomiono specjalną stronę wideowykładów skierowanych do nauczycieli.

(Notka o autorze: Witold Kołodziejczyk jest członkiem e-Redakcji Edunews.pl, dyrektorem i twórcą Collegium Futurum w Słupsku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie