(C) Edunews.pl 2016

Eleganckie, chaotyczne wahadło, które przez swą skomplikowaną naturę dwa razy nie poruszy się tak samo. Bardzo kapryśna i uparta (jak osioł) walizka, która wcale nie chce iść tam gdzie my chcemy pójść. Ciecz, która potrafi się mocno na nas najeżyć. Obracające się podwójne żyroskopy, które wprawiają nas w ruch na obrotowym krześle. Metalowa kulka zachowująca się jak kauczukowa piłeczka. To tylko przykłady zjawisk, które można osobiście doświadczyć i towarzyszyć im przez wiele minut. Centrum Nauki Kopernik zaprasza do Nowego Świata w Ruchu. To wystawa pokazująca, w jakim kierunku będzie rozwijać się Centrum.

fot. ESERO Polska / Centrum Nauki Kopernik

W jaki sposób przygotowuje się misje łazików marsjańskich? Co zrobić, żeby zasiąść za sterami takiego łazika i wybrać się w podróż po powierzchni czerwonej planety? Konkurs ReMy - Remote Mars Yard, który w tym roku po raz pierwszy odbędzie się w Polsce, pozwala wcielić się w rolę eksperta agencji kosmicznej i sterować tym niezwykłym pojazdem.

fot. Superbelfrzy RP

Dialog w edukacji wczesnoszkolnej jest kluczowy dla całego procesu uczenia się dziecka. Język i porozumiewanie się są szczególnie istotne, gdy myślimy o wyzwaniach, które stoją przed nami w relacjach nauczyciel-uczeń. Język wspomaga myślenie. Pytania uruchamiają rozmowę, poprzez którą możemy kultywować naturalną i spontaniczną potrzebę dzieci do dzielenia się swoimi doświadczeniami – powiedziała prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko w wykładzie inauguracyjnym INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016

Wiele osób od dawna czekało na to spotkanie - czeka nas bardzo intensywny edukacyjnie weekend. Na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2016 gościmy w Bibliotece Narodowej w Warszawie ponad 300 nauczycieli wczesnoszkolnych z całego kraju. Tematem przewodnim w 2016 r. jest muzyka – planując tegoroczne wydarzenie mieliśmy na uwadze jej wpływ na rozwój dzieci i tak zaplanowaliśmy program, aby pokazać, w jaki sposób w klasach 1-3 można z dziećmi dobrze bawić się muzyką.

fot. Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.

fot. Stowarzyszenie CREO

Już w 32 szkołach w Wielkopolsce działają Szkolne Kluby Wielkoducha. Na co dzień blisko 700 uczniów i uczennic pomaga w nich osobom potrzebującym. Bo każdy z nich chce być Wielkoduchem! Program WIELKODUCHY powstał w odpowiedzi na problem związany z ograniczoną aktywnością społeczną najmłodszych uczniów.

fot. Graphicstock.com

Czy szkoła może być miejscem, w którym chcemy się uczyć? A może tylko niektóre miejsca w szkole zachęcają do nauki? Biuro Edukacji M. St. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wskazanie najlepszych przestrzeni edukacyjnych z punktu widzenia architektury, estetyki i funkcjonalności ułatwiającej proces uczenia się i sprzyjającej rozwojowi społeczności szkolnych, przedszkolnych i lokalnych.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie