Za nami jubileuszowa, bo już 10. edycja Dot Day w Polsce. W wielu placówkach dzień ten przestaje być obchodzony jako święto nietypowe, gdyż na stałe wpisuje się w kalendarz szkolnych uroczystości. W tym roku wydarzeniem zorganizowanym przez grupę Superbelfrów zainteresowało się ponad 4,5 tysiąca osób.

Szkoła to żywy organizm, który cały czas się zmienia. Pandemia znacznie przyspieszyła proces tych zmian, obnażając niedoskonałości, ale też jasno wskazując kierunki rozwoju. W czasie pandemii musieliśmy się zmierzyć z codziennym wykorzystaniem nowych technologii we wszystkich aspektach pracy z uczniem. Jednak wszystkie raporty nt. edukacji w czasie w pandemii wskazywały, że ten trudny okres stworzył nowe możliwości edukacyjne. Nauczyciele i nauczycielki czerpali inspiracje z innych niż edukacja obszarów, stosowali narzędzia, pochodzące np. z biznesu.

Czy przyszło Wam kiedyś do głowy, że notatki można robić wspólnie? Szkoła raczej tego nie poleca. Dużym osiągnieciem nauczyciela jest już pozwolenie na indywidualne notatki, a nie dyktowanie ich przez nauczyciela do zeszytu uczniowskiego.

Pandemia COVID-19 zmieniła dotychczasowy system nauczania. Fundacja Citi Handlowy oraz Fundacja Stocznia wierzą jednak, że nawet z tak trudnego zakrętu można wyjść obronną ręką. Dlatego też przygotowały Poradnik wychow@wcy – materiał, który ma pomóc zadbać o dobrostan uczniów polskich szkół. Twórcy Poradnika wyszli z założenia, że technologie, które szturmem wdarły się do polskiej szkoły, nie powinny z niej zniknąć wraz z końcem pandemii, ale stać się jej integralną częścią.

Życie eko zaczyna się w momencie, gdy naprawdę pokochamy przyrodę i uwierzymy, że warto o nią zawalczyć. Takie przekonanie nie pojawia się jednak po wkuciu kilku reguł i zakazów. Jak w przystępny i atrakcyjny sposób opowiedzieć dzieciom o ochronie środowiska? Jak oswoić je z trudnymi, czasem abstrakcyjnymi pojęciami? Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” znalazło dobry sposób. Od 16.09 nauczyciele mogą korzystać z materiałów przygotowanych przez CEO, aby – drobnymi kroczkami – wyrabiać w dzieciach szacunek do przyrody i nawyk dbania o najbliższe otoczenie.

Brak motywacji do uczenia się jest od wielu lat dużym problemem nauczania. Edukacja zdalna jeszcze bardziej uwidoczniła to zjawisko. Uczniowie i uczennice często opuszczali lekcje online, nie byli w nie zaangażowani, wyłączali kamerki i zgłaszali awarie głośników, niechętnie odpowiadali na pytania itp.

Komputer? Nowy sprzęt do słuchania muzyki? A może rower? Nauczycielu - pokaż nam, o czym marzysz Ty i Twoja rodzina. W konkursie filmowym i plastycznym “Jak oszczędzać na marzenia” czekają wspaniałe nagrody! 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie