Z danych Fundacji Nasza Ziemia wynika, iż na chwilę przed Wielkim Finałem nieco ponad 4000 grup zarejestrowało już swoje akcje terenowe. Nie milkną fundacyjne telefony z pytaniami o zasady i szczegóły związane z wydarzeniami terenowymi i stacjonarnymi w szkołach i przedszkolach w całej Polsce. Już w ten weekend RAZEM posprzątamy całą Polskę, podobnie jak 40 milionów wolontariuszy w innych zakątkach naszej Planety- posprząta świat.

Szybko zmieniający się świat wymaga przeformułowania celów kształcenia, w szczególności pod kątem rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. System edukacji nastawiony jest przede wszystkim na budowanie i przekazywanie wiedzy, pozostawiając sporo miejsca dla inicjatyw edukacyjnych nastawionych na rozwijanie umiejętności i postaw. Pomocne w tym mogą być narzędzia TOC, które dzięki swojej budowie, zastosowaniu i procesom myślowym, które trzeba uruchomić, są doskonałymi narzędziami do rozwoju myślenia krytycznego.

Szkolne drużyny cheerleaders mogą przynieść wiele korzyści nie tylko szkole, ale także młodzieży w ich procesie wychowawczym. Jeśli do tej pory, szkolne cheerleaderki wywoływały skojarzenia rodem z amerykańskich filmów, gdzie stereotypowe cechy są wręcz przerysowane, to spieszę z informacją, że prawdziwy cheerleading jest od tego bardzo daleki.

Miro, to nowa nazwa dawnego narzędzia - RealtimeBoard (pisałam o wykorzystaniu już wcześniej), podobnie w przypadku darmowego narzędzia Wakelet, które nieustannie rozwija swoje możliwości w kierunku #appsmashing, czyli tworzenia miejsca, w którym można animować aktywności z wykorzystaniem różnych, współdziałających aplikacji. Postanowiłam zebrać pomysły związane z Miro (pod oknem kolekcji Wakeleta jest opis w j. polskim).

Uczniu, możesz wziąć udział w badaniu! Na temat przestrzegania praw ucznia w polskich szkołach mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie, jak i niedawni absolwenci. To część badania, dzięki któremu Stowarzyszenie Umarłych Statutów przygotuje raport o praworządności w oświacie. Możliwe, że dowiemy się z niego, co w naszym systemie edukacji wymaga pilnej poprawy.

Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. Niestety, bardzo często kojarzy się dzieciom z obliczaniem przykładów i rozwiązywaniem stereotypowych zadań z treścią. Monotonia. A wystarczy dodać odrobinę magii i nauka matematyki nabiera innego wymiaru.

„Nie potrafię rysować…” – to najczęściej słyszymy podczas warsztatów z uczniami, nauczycielami. I to w ogóle nie jest prawdą! Każdy potrafi! Nasi przodkowie u zarania dziejów, rysowali na ścianach jaskiń. Z czasem zmieniło się tylko narzędzie, czy też narzędzia do rysowania. Chcecie się nauczyć? To nie będzie bolało :-) A będziecie zachwyceni!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie