Młody człowiek w epoce cyfrowej uczy się inaczej niż jego rodzice kilkadziesiąt lat wcześniej. To inna kultura i metoda uczenia się, z wykorzystaniem szerokiej gamy narzędzi cyfrowych oraz narzędzi komunikowania się dostępnych w internecie. Aby przekaz skutecznie docierał do "multimedialnego ucznia", powinien być podawany w formie, w jakiej jest dobrze odbierany.PHOTO: SXC.HU

projekty edukacyjneW edukacji obywatelskiej ważne miejsce powinna zajmować troska o długofalowy rozwój kraju. Ten zaś nie nastąpi, jeśli zabraknie mądrych decyzji gospodarczych oraz obywateli świadomych znaczenia głosów oddawanych w wyborach. Doskonale oddają to komiksy i animacje nagrodzone w II edycji konkursu Fundacji FOR i Banku Zachodniego WBK.
 

projekty edukacyjneW 2009 r. egzamin dojrzałości z wiedzy o społeczeństwie wybrało aż 23% abiturientów. Sami uczniowie oceniają, że przygotowanie do egzaminu z popularnego WOS-u nie jest trudne -  wystarczy na bieżąco śledzić zjawiska społeczno-polityczne i regularnie czytać prasę. Jak jednak w obliczu dynamicznych zmian usystematyzować swoją wiedzę przed maturą?
 

gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

projekty edukacyjne27 maja mija 20 lat od pierwszych wyborów samorządowych w wolnej Polsce. Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej zaprasza uczniów ze wszystkich gmin do udziału w Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej „20 lat wspólnie”. To dobra okazja do zastanowienia się nad przemianami politycznymi, społecznymi i gospodarczymi w Polsce.
 

edutainmentWszechobecność nowych technologii powinna zachęcać uczelnie pedagogiczne do szerokiego wykorzystania podczas zajęć różnych urządzeń cyfrowych i zasobów współczesnej kultury. Jeśli na studiach przyszły nauczyciel będzie potrafił kreatywnie podejść do tematu i efektywnie wspomagać się technologiami, nauczanie cyfrowych tubylców nie będzie mu straszne.
 

projekty edukacyjne4500 uczniów, 450 nauczycieli i dyrektorów z 75 wzorcowych szkół z Wielkopolski miało okazję poznać i docenić zalety uczenia się i nauczania metodą projektów. Tysiące multimedialnych lekcji, wykorzystanie internetowej platformy edukacyjnej, większa wiara w uczniów, ich pomysłowość i kreatywność – to wybrane efekty programu e-Szkoła Wielkopolska – Twórczy Uczeń.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie