Pudełko edukacyjne „Woda”

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik opracowało szósty już zestaw edukacyjny – pudełko „Woda”. Zestaw jest narzędziem wsparcia nauczycieli, zwiększania aktywności naukowej uczniów, pobudzania ich ciekawości i angażowania w samodzielne poznawanie świata. Zestawom towarzyszą warsztaty dla edukatorów, w których mogą brać udział nauczyciele przyrody, fizyki, chemii, biologii i geografii.fot. freeimages.com

Z myślą o uczniach – zestawy edukacyjne Kopernika

Obok zastąpienia tradycyjnej tablicy i kredy interaktywnym ekranem, a książki – zestawem multimedialnym, warto zachęcać uczniów do praktycznej weryfikacji uzyskanych informacji, do samodzielnego sprawdzenia danych znalezionych w internecie.

Centrum Nauki Kopernik przygotowuje zestawy edukacyjne dla szkół (pudełka) wspomagające nauczanie na różnych poziomach kształcenia. Są to autorskie pomoce dydaktyczne opracowane przez pracowników Kopernika we współpracy z naukowcami.

Pudełka zawierają materiały i scenariusze niezbędne do przeprowadzania eksperymentów. Każdy zestaw zawiera na ogół kilkanaście elementów, które można łączyć w rozmaite kombinacje, umożliwiające przeprowadzenie doświadczeń, pokazów dydaktycznych lub zajęć dotyczących nie tylko zjawisk przyrodniczych, ale również aspektów humanistycznych badań naukowych.

Działania w ramach zestawu powiązane są najczęściej pewną wspólną ideą, tematem. W najnowszym, szóstym pudełku - tematem jest woda.

Pudełko „Woda” zawiera sprzęt, materiały i scenariusze pozwalające w interdyscyplinarnym ujęciu poznać właściwości chemiczne, fizyczne oraz optyczne najbardziej rozpowszechnionej cieczy na świecie – wody.

Doświadczenia w zestawie są tak dobrane, aby uświadamiać, że otaczające nas zjawiska podlegają prawom wielu dziedzin nauki, a woda jest nie tylko częścią naszej codzienności, lecz także cennym zasobem, który należy chronić. Dzięki samodzielnemu wykonaniu eksperymentów uczniowie będą mogli spojrzeć na świat holistycznie i doświadczyć, że nawet w klasie można przekraczać ograniczenia przedmiotowej edukacji szkolnej.

Więcej informacji: www.kopernik.org.pl/Dla nauczycieli.

Zestaw edukacyjny i warsztaty są realizowane w ramach projektu „Opracowanie i pilotaż aktywnych metod pracy nauczyciela z uczniem opartych na metodzie badawczej”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

Pudełko edukacyjne WODA - Centrum Nauki Kopernik

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...
Szanowny Panie profesorze. Najkrócej można by napisać tak: 'stare chłopy narzekajo, że je baby nie k...
Nel napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
A ja nie miałam złudzeń. Wszak obecna władza miała już wcześniej swoje 8 lat i szału nie było. Szko...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie