Jaka będzie europejska szkoła XXI wieku?

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageKomisja Europejska postanowiła zwrócić się do edukatorów, nauczycieli, rodziców, stowarzyszeń uczniów i innych organizacji lub osób zainteresowanych edukacją z ośmioma pytaniami dotyczącymi kierunków rozwoju szkół w krajach członkowskich UE. Zebrane opinie mają przyczynić się do usprawnienia mechanizmów unijnej polityki w zakresie edukacji młodzieży.

 

Publiczne konsultacje „Szkoły na miarę XXI wieku” prowadzone są we wszystkich oficjalnych językach Unii Europejskiej i potrwają do 15 października 2007 r. Rezultatem konsultacji będzie sporządzenie przez Komisję Europejską komunikatu dotyczącego kierunków rozwoju szkół w Unii Europejskiej na początku 2008 r.

Respondenci zostali poproszeni o zidentyfikowanie działań koniecznych do podjęcia na poziomie krajowym w celu zapewnienia, że jakość kształcenia oferowanego w szkołach będzie spełniać standardy wymagane w XXI w. oraz o określenie tych aspektów edukacji szkolnej, dla których wskazana jest współpraca na poziomie Unii Europejskiej pomiędzy państwami członkowskimi w celu unowocześnienia systemów szkolnych. Przygotowano również roboczy dokument, który ma ułatwić dyskusję na temat europejskich szkół XXI wieku.

Przedmiotem konsultacji są następujące zagadnienia:

  • Jak należy zorganizować szkoły, aby przekazywały one uczniom pełen zestaw kluczowych kompetencji?
  • Jak szkoły mogą wyposażyć młodych ludzi w kompetencje i motywację do uczenia się przez całe życie?
  • Jak systemy szkolne mogą przyczynić się do wspierania długotrwałego zrównoważonego wzrostu ekonomicznego w Europie?
  • Jak systemy szkolne mogą najlepiej odpowiedzieć na potrzebę upowszechniania równości, różnorodności kulturowej i zmniejszyć zjawisko przedwczesnego opuszczania szkoły?
  • Jeśli szkoły mają odpowiedzieć na indywidualne potrzeby edukacyjne każdego ucznia, co można zrobić w zakresie programów nauczania, organizacji szkół i roli nauczycieli?
  • Jak wspólnoty szkolne mogą pomóc młodym ludziom być odpowiedzialnymi obywatelami w zgodzie z podstawowymi wartościami takimi jak pokój i tolerancja dla różnorodności?
  • Jakie wykształcenie i pomoc dla personelu szkolnego są konieczne, aby odpowiedzieć na powstające wyzwania?
  • Jak wspólnoty szkolne mogą być najlepiej kierowane i motywowane do osiągnięcia sukcesu?
  • Jak mogą być one wyposażone w kompetencje, które są im niezbędne, aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby i wymagania?

Informacje o konsultacjach znajdują się na stronie internetowej Komisji Europejskiej.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...
Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie