Jak połączyć ekologię z matematyką?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Matematyka jest naprawdę wszędzie i dzięki niej można zrozumieć także ekologię, a nawet zmienić swoje nawyki. Fundacja mBanku wydała kolejną z serii publikacji edukacyjnych - „Matematyka na zielono”. Poprzednie dwie "matematyczne" książki z tej serii, w formie papierowej i cyfrowej znalazły się w blisko 300 tys. polskich domów.

Najnowszej przyświeca motto, że matematyka jest wszędzie. Pierwsza książka z tej nietypowej serii pojawiła się w 2017 r. Z ostatniej dowiemy się, jak przy pomocy matematyki poznawać zjawiska dotyczące ekologii. W sumie znajdziemy w niej kilkaset matematyczno – ekologicznych ciekawostek, zadań i quizów.

Autorka, Maja Krämer, w przystępny i matematyczny sposób tłumaczy przyczyny i następstwa nadchodzącej katastrofy ekologicznej. Zachęca również do rodzinnych dyskusji o zmianie nawyków
i prowadzeniu bardziej ekologicznego życia. Wykorzystuje matematyczne działania, by uczyć ekologicznych postaw i zachęcać do świadomych wyborów. Książka ta nie jest ani podręcznikiem do matematyki ani ekologii. Ale może być dobrym pretekstem do podjęcia w rodzinie (czy w ramach zajęć pozalekcyjnych) tematu ekologii i okazją do pokazania praktycznej strony matematyki. Przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci między 7. a 14. rokiem życia.

Bezpłatny egzemplarz można otrzymać przez stronę www.mjakmatematyka.pl, po wypełnieniu wniosku. Papierowa książka jest oczywiście ekologiczna – wydrukowana została na papierze z certyfikatem FSC®. Oznacza to, że papier ten pochodzi ze źródeł, które odpowiedzialnie gospodarują zasobami oraz przestrzegają restrykcyjnych zasad w procesie produkcji.

Autorka, Maja Krämer od zawsze chciała odczarować system szkolny i zmieniać edukację tak, by nauka budziła ciekawość, rozwijała zainteresowania i wspierała najmocniejsze strony najmłodszych. Jej książki i materiały edukacyjne trafiły już do kilkuset tysięcy młodych czytelników. Jest autorką „Nieoczywistej Układanki Polskiej”, „Tematów do rozmów” wydanych po polsku i ukraińsku. Na co dzień prowadzi Fundację Kocham Polskę.

 

(Źródło: Fundacja mBanku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie