Wychowanie do osobistego rozwoju

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polska szkoła ma pewien problem z rozwijaniem kompetencji miękkich, które będą później ważne w życiu uczniów kończących ten etap edukacji. O ile można powiedzieć, że z przekazywaniem wiedzy idzie nam nieźle, o tyle kształtowanie różnych osobistych umiejętności, zwłaszcza komunikacyjnych czy zarządczych sprawie nauczycielom więcej trudności. Raz, że nie ma czasu, dwa, że brakuje czasem chęci, motywacji, pomysłu, itp., aby na takie istotne sprawy zwrócić uwagę.

Katarzyna Skolimowska i Marzena Kud postanowiły wyjść naprzeciw potrzebom nauczycieli, wychowawców, ale także rodziców i opiekunów. Nakładem wydawnictwa Difin ukazała się właśnie część 1 podręcznika „Wychowanie do osobistego rozwoju”. W zamierzeniu autorek, przy wykorzystaniu pomysłów i strategii opisanych w książce, lekcje wychowawcze mogą w ten sposób zamienić się uczniom w budującą przygodę po własne marzenia.

Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 12 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki.

Dla kogo jest ta książka?

  • dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie,
  • dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi były tymi, które realnie wpłyną na jakość życia uczniów,
  • dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów,
  • dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy,
  • dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów.

A co w niej znajdziemy? Coś o sporządzaniu celów, coś o ograniczających nas przekonaniach. Nieco o tym, jak być przedsiębiorczym w życiu. Także o tym, jak się efektywnie uczyć, jak szukać informacji. Odrobina o samodzielności oraz o podejmowaniu decyzji. O zmianach w naszym życiu i radzeniu sobie z nimi, o sprzedawaniu się i komunikacji interpersonalnej, a także o aktywnym słuchaniu. Czy warto takie umiejętności rozwijać u naszych dzieci? Na pewno warto i trzeba. Także w szkole!

Edunews.pl jest patronem medialnym tej publikacji.

Notka o książce:
„Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 1"
Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud
ISBN: 978-83-8085-492-5, Wydawnictwo Difin, 2017

Zobacz więcej

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie