- 161. Kto zmienia szkołę?
- (Dyskusje)
- Gdy słyszymy zapowiedź zmiany, najpierw chcemy wiedzieć „co ?”. Teraz jednak chciałbym zwrócić uwagę na inne zagadnienie: „kto ?”. Kto inicjuje i planuje? Kto wybiera i opracowuje? Kto ogłasza i organizuje? ...
- Utworzone: 02-08-2016
- 162. W sprawie reformy oświaty
- (Szkoła Podstawowa)
- Związek Nauczycielstwa Polskiego zaprasza do podpisywania petycji w obronie polskiej szkoły. Jak napisali autorzy petycji, przedstawione 27 czerwca 2016 r. przez minister edukacji Annę Zalewską "nowe" ...
- Utworzone: 30-07-2016
- 163. Kto i jak odpowiada za reformy? (część czwarta)
- (Opinie)
- Podejrzewam, że nie każdy ma to szczęście! Bo gdyby miał czas i środki na podróże, słuchanie i czytanie, to swoje pomysły-wymysły potrafiłby uzasadnić. Nie ma uzasadnienia dla twierdzenia, że proponowana ...
- Utworzone: 28-07-2016
- 164. Kto i jak odpowiada za reformy? (część trzecia)
- (Opinie)
- ... reforma zapobiegnie "exit'owi", bo na Śląsku nikt nie zamierza opuszczać Rzeczpospolitej. Ci, którzy nas o to oskarżają, to często wyłącznie politykierzy, którzy nie znają innego sposobu podlizywania się ...
- Utworzone: 21-07-2016
- 165. Cała wstecz!
- (Komentarze)
- Tyle już pojawiło się krytycznych komentarzy po czerwcowym toruńskim wystąpieniu pani minister Zalewskiej, że niełatwo dodać w tym względzie coś nowego. Wskażę tylko pewną analogię historyczną. Otóż szefowa ...
- Utworzone: 17-07-2016
- 166. Kto i jak odpowiada za reformy? (część druga)
- (Opinie)
- Polska to duży kraj, bardzo duży… Na Polskę składa się wiele barwnych, zróżnicowanych regionów. Trzeba sporo czasu, żeby li tylko powierzchownie poznać te regiony – ich współczesność, ich przeszłość, ich ...
- Utworzone: 14-07-2016
- 167. Czego potrzebuje zmiana w edukacji?
- (Komentarze)
- Do jakiej wizji szkoły przybliża nas zapowiadana zmiana? Jak brzmi misja polskiej edukacji? Wizja ma nas zaangażować, a misja wyznaczyć kierunek, ułatwiając decyzje, gdy pytamy, czy o to nam właśnie chodziło. ...
- Utworzone: 11-07-2016
- 168. Prawdziwa zmiana czy jedynie iluzja nadziei?
- (Dyskusje)
- ... że szkoła się zmieni. Oczekujemy bowiem niemożliwego. Reforma, która nie zakwestionuje zasad, będących podstawą jej dotychczasowego modelu, nie zmieni szkoły w organizację uczącą (się). Dopóki w reformatorskim ...
- Utworzone: 06-07-2016
- 169. Kto i jak odpowiada za reformy? (część pierwsza)
- (Opinie)
- ... nie tylko dla mnie. A to już coś. Szkoła i jej reforma powinny mnie mało obchodzić… Dzieci szkoły ukończyły. Ile tym szkołom podstawowym, gimnazjalnym, liceom, uniwersytetom, akademiom i politechnikom ...
- Utworzone: 30-06-2016
- 170. Ratowanie przez rozbiór?
- (Opinie)
- Zmiany w polskiej oświacie są potrzebne. Zmiany są konieczne, jeśli faktycznie myślimy o Polsce jako kraju, który będzie potrafił konkurować myślą i innowacyjnością z innymi krajami z czołówki europejskiej, ...
- Utworzone: 28-06-2016
- 171. Szklanka do połowy pełna czy pusta?
- (Szkoły)
- Dziś jest ten dzień dla polskiej szkoły, który niektórzy nauczyciele już nazwali oświatowym armagedon’em. Zupełnie niesłusznie. Przecież ani to pierwsza, ani ostatnia reforma, którą zapowiada i forsuje ...
- Utworzone: 27-06-2016
- 172. Czego (między innymi) potrzebuje polska szkoła?
- (Opinie)
- Jakiej szkoły potrzebują nasze dzieci? Żyjemy w trudnych i ciekawych czasach, w czasach zmiany. Wiele przemawia za tym, że świat, w którym w dorosłość wejdą nasze dzieci i nasze wnuki, będzie wyglądał ...
- Utworzone: 26-06-2016
- 173. Początek końca debaty oświatowej
- (Edytoriale)
- Ostatnia prosta debaty edukacyjnej A.D. 2016. Fundacja Przestrzeń dla Edukacji, Związek Nauczycielstwa Polskiego i ruch społeczny Obywatele dla Edukacji zaprezentowały 20 czerwca br. „Raport Obywatelski”, ...
- Utworzone: 23-06-2016
- 174. W poszukiwaniu nowego modelu szkoły
- (Przyszłość edukacji)
- Podwaliny pod współczesny system oświatowy położone zostały w pierwszej połowie XIX w., kiedy w państwie pruskim wprowadzono obowiązek szkolny a samą szkołę zorganizowano na podobieństwo fabryki. Nauczyciele ...
- Utworzone: 14-06-2016
- 175. List otwarty do rodziców i nauczycieli
- (Dyskusje)
- Minister Anna Zalewska zapowiedziała, że 27 czerwca br. ogłosi w Toruniu ostateczny kształt reformy systemu edukacji. Z kręgów rządowych docierają do opinii publicznej jedynie wyrywkowe informacje. Jedną ...
- Utworzone: 10-06-2016
- 176. Edukacyjna kwadratura koła
- (Szkoły)
- ... spotkania oko w oko z samą panią minister, co rodziło nadzieję uchylenia przynajmniej rąbka tajemnicy, póki co otaczającej reformatorskie zamierzenia ekipy „dobrej zmiany w edukacji”. Niestety, szefowej ...
- Utworzone: 02-06-2016
- 177. Rozmyślania o tzw. dobrej zmianie
- (Opinie)
- W ciągu krótkiego czasu z trzech niezależnych źródeł dotarła do mnie informacja, że przyszła struktura polskiego szkolnictwa, ta po „dobrej zmianie”, jest już podobno przesądzona i przyjmie formułę 4+4+4+4. ...
- Utworzone: 18-04-2016
- 178. Debata o oświacie mocno kulejąca
- (Dyskusje)
- „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – Dobra zmiana” to tytuł ogólnopolskiej debaty o systemie oświaty, uruchomionej przez Ministra Edukacji Narodowej. „Blisko 2 tys. ekspertów pracujących w ramach 16 grup tematycznych ...
- Utworzone: 23-03-2016
- 179. Iluzja zmian
- (Opinie)
- Szkoła masowa, obowiązkowa i zbiurokratyzowana nie jest w stanie odpowiedzieć na wyzwania dotyczące innowacyjnej dydaktyki charakteryzującej się indywidualizacją, osobistym tempem pracy ucznia, wyborem ...
- Utworzone: 22-02-2016
- 180. Gimnazja potrzebują jednak korekty
- (Dyskusje)
- Nie widzę obecnie sensu w kasowaniu gimnazjów. Taka reforma nie rozwiąże problemów polskiej edukacji. Nie sprawi, że szkoły zaczną lepiej funkcjonować. To działanie zorientowane na pozorną zmianę - jak ...
- Utworzone: 20-01-2016
Ostatnie komentarze