- 81. AI w szkole – poznajmy najpierw inteligencję AI
- (ICT / TIK)
- Szkoły powinny przygotować się na AI przynajmniej w zakresie opisanym ostatnio w Edunews.pl[1], ważniejsze jest jednak przygotowanie nauczycieli i uczniów, a ogólnie – edukacji, na "inteligencję" ChatGPT, ...
- Utworzone: 05-01-2024
- 82. Krytyczne myślenie jako kluczowa kompetencja w świecie fejków
- (Rady i inspiracje)
- Żyjemy w czasach fejków i post-prawd, zalewają nas zewsząd informacje i często trudno się połapać w tym, co jest prawdą, a co fałszem, oddzielić opinie od faktów. Dlatego też kształcenie kompetencji 4K, ...
- Utworzone: 04-01-2024
- 83. Oddajmy szkołę i uczenie się uczniom
- (Opinie)
- Nie wystarczy zmienić szkoły i nauczycieli, trzeba zmienić miejsce ucznia w procesie edukacji. Trzeba wrócić i zacząć po prostu wdrażać koncepcje konstruktywistyczne w edukacji. Szkoła powinna być miejscem ...
- Utworzone: 03-01-2024
- 84. Na zastępstwach
- (Nauczyciele)
- W szkole nauczyciele czasami chorują lub wyjeżdżają i wtedy konieczne jest zorganizowanie zastępstw. Jeśli nauczyciel wie o zastępstwie wcześniej i może porozumieć się z nauczycielem, którego zastępuje ...
- Utworzone: 02-01-2024
- 85. Koniec z koszmarami – matematyka już nie straszy
- (Programowanie)
- Matematyka, przedmiot, który od dziesiątek lat uważany jest za trudny, niezrozumiały, abstrakcyjny. Obawy przed królową nauk pojawiają się już na etapie klasy czwartej, kiedy to dzieci zaczynają uczyć ...
- Utworzone: 29-12-2023
- 86. Wielka gra o neurony
- (Metody i narzędzia)
- Wszystkim nam, nauczycielom, rodzicom i uczniom, zależy na dobrej edukacji młodego pokolenia, nie takiej, która jest potrzebna tylko tu i teraz, czyli na sprawdzian czy kartkówkę, ale na takiej, która ...
- Utworzone: 28-12-2023
- 87. Pomysł na „upgrade” lekcji informatyki w szkole
- (Szkoły)
- ... dużym problemem jest niedostatecznie przygotowana kadra nauczycielska – a zasadniczo jej brak!! Dochodzą do tego zadania poza nauczaniem, przeciążenie pracą w dwóch szkołach, godzinami ponadwymiarowymi, ...
- Utworzone: 26-12-2023
- 88. Przygotowanie szkoły na AI
- (ICT / TIK)
- Sztuczna inteligencja w postaci ChatGPT i podobnych narzędzi dość szybko zdobyła sobie popularność wśród uczniów i studentów (nie tylko w Polsce). Nic dziwnego – pozwala im „zaoszczędzić” czas na pisanie ...
- Utworzone: 25-12-2023
- 89. Refleksje młodego nauczyciela
- (Opinie)
- Od zawsze wiedziałem, że mam predyspozycje do tego, żeby być nauczycielem. Nie chciałem jednak być nim w szkole, którą pamiętam ja, moi rodzice oraz dziadkowie. Szkoła ta bardziej zniechęcała do nauki ...
- Utworzone: 24-12-2023
- 90. Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?
- (Metody i narzędzia)
- ... „na czasie” z naszym nauczaniem. Alvin Toffler powiedział: Analfabeci XXI wieku nie będą tymi, którzy nie potrafią czytać i pisać, ale tymi, którzy nie potrafią się uczyć, oduczać i uczyć się na nowo. ...
- Utworzone: 23-12-2023
- 91. Czy w szkole jest miejsce na pasje?
- (Szkoły)
- Kiedy myślimy o pasji do czegoś, rzadko kiedy łączymy to ze szkołą. Raczej kojarzymy pasje z zajęciami pozaszkolnymi: rysowanie, jazda konna, szydełkowanie, muzyka, taniec, klocki, gry, działalność społeczna... ...
- Utworzone: 22-12-2023
- 92. Efekt świętego Mateusza albo rzecz o jakości edukacji
- (Opinie)
- Wielu nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców zna zapewne przypowieść o talentach. Opowiada ona historię trzech sług, którzy otrzymawszy od swojego pana na przechowanie pieniądze, w dwóch przypadkach je ...
- Utworzone: 21-12-2023
- 93. Pocałuj żabkę w łapkę, czyli o czarowaniu na lekcji
- (Nauczyciele)
- Każdy z nas - nauczycieli marzy, aby podobnie jak bajkowa żaba zamieniła się w przystojnego księcia - nasz uczeń w sensie szkolnym zamienił się w zaciekawionego i zaangażowanego ucznia. Nie musi to pozostać ...
- Utworzone: 19-12-2023
- 94. Błędne przekonania na temat informacji zwrotnej
- (Metody i narzędzia)
- ... w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: OK nauczanie. Inspiracja artykułem A.Housiaux i B.Dickson z ascd.org. Warto także sięgnąć do materiału na stronie: https://tanginstitute.andover.edu/feedback-in-practice. ...
- Utworzone: 18-12-2023
- 95. 4P4C, czyli przepis na edukację jutra
- (Programowanie)
- Wiele osób i instytucji poszukuje recepty na skuteczniejszą, nowoczesną edukację. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog od lat działa w oparciu o teorię kreatywnego uczenia się opracowaną przez Seymoura Paperta ...
- Utworzone: 15-12-2023
- 96. Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję?
- (Szkoły)
- Dominujący do dzisiaj, tradycyjny model systemu szkolnego opierał się na metaforze „nalewania wiedzy” do głów uczniów. Nie odpowiada temu, co współcześnie wiemy na temat uczenia, a co ważniejsze ignorował ...
- Utworzone: 13-12-2023
- 97. Rodzice a odejście od oceniania stopniami
- (Szkoły)
- ... nauczanie poświęconym rodzicom. Notka o autorce: Danuta Sterna jest byłą nauczycielką matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką oceniania kształtującego. Współpracowała z Centrum Edukacji Obywatelskiej ...
- Utworzone: 11-12-2023
- 98. Obyś cudze algorytmy uczył!
- (ICT / TIK)
- Algorytmy językowe i inne wcielenia sztucznej inteligencji dużo zmieniają w edukacji. Już nic nie będzie takie jak kiedyś. To już widać. Zmienia się szkoła, zmienia uniwersytet a nauczyciele z jednej strony ...
- Utworzone: 09-12-2023
- 99. Poczucia sprawstwa i sensu pracy w szkole
- (Opinie)
- ... drugiej. Nadzieja, że jest jeden dobry sposób na nauczanie i wychowanie jest absolutnie zwodniczy. Nie znajdziemy go w podręcznikach i w przekazie ekspertów, bo go nie ma. Każdy nauczyciel musi sprawdzić ...
- Utworzone: 04-12-2023
- 100. O zaufaniu, pasji i o odczarowaniu publicznej edukacji
- (Szkoły)
- Brak uciążliwej biurokracji, organ prowadzący wyręczający z zadań administracyjnych, a do tego czas i przestrzeń na to by skupić się na realizacji pomysłów na dobrą, atrakcyjną edukację? I to wszystko ...
- Utworzone: 29-11-2023
Ostatnie komentarze