- 41. Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?
- (ICT / TIK)
- Jak AI wpływa na edukację szkolną? Zastanawialiśmy się nad tym podczas webinaru "Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?", podczas którego Justyna ...
- Utworzone: 26-03-2024
- 42. Co moi uczniowie na ten temat wiedzą?
- (Metody i narzędzia)
- ... związane z tematem. Uczniowie przechodzą od plakatu do plakatu i zapisują, co wiedzą na temat danego słowa lub wyrażenia. Ocena wcześniejszej wiedzy uczniów pozwala dostosować nauczanie do ich potrzeb. ...
- Utworzone: 25-03-2024
- 43. Jak rozwijać myślenie matematyczne?
- (Metody i narzędzia)
- W świecie, w którym matematyka jest fundamentem wielu aspektów codziennego życia, kompetencja matematycznego myślenia jest niezbędna. To nie tylko umiejętność liczenia czy rozwiązywania skomplikowanych ...
- Utworzone: 24-03-2024
- 44. Nie potrafię? Rezygnuję. Bezradność ucznia na lekcji matematyki
- (Badania)
- Blisko 44 proc. uczniów szkół podstawowych, którzy natrafią na trudności podczas rozwiązywania zadania matematycznego, nie podejmuje samodzielnej próby pokonania problemu - wynika z Ogólnopolskiego Badania ...
- Utworzone: 21-03-2024
- 45. Szkoła musi się zmieniać
- (Opinie)
- Pandemia, populizm, konsumpcjonizm, cyfryzacja i automatyzacja wszystko to w istotnym stopniu wpływa na rozwój i kondycję fizyczną oraz psychiczną dzieci oraz młodzieży. To już nie inne pokolenie, to inni ...
- Utworzone: 19-03-2024
- 46. Co mogę sobie odjąć?
- (Nauczyciele)
- Badania profesora Leidy Klotza z Uniwersytetu Wirginii wykazały, że ludzie mają tendencję do dodawania sobie zadań i obowiązków, a nie odejmowania. Patrząc na szkołę, możemy to często zaobserwować – dodatkowy ...
- Utworzone: 18-03-2024
- 47. Poznaj mSilnię! Rusza pierwsza edycja nowego programu grantowego Fundacji mBanku
- (Projekty edukacyjne)
- mSilnia to nowy program grantowy dla uczniów szkół podstawowych. Jego głównym celem jest rozwijanie myślenia matematycznego. mSilnia promuje także praktyczne podejścia do nauczania matematyki oraz zachęca ...
- Utworzone: 14-03-2024
- 48. Jeśli nie ponosisz porażek, nie uczysz się
- (Metody i narzędzia)
- Każdy dorosły ma chęć pomocy dziecku, jeśli ona napotyka trudności. Chęć wkroczenia i naprawienia jest instynktowna, ale czasami nasze najlepsze intencje stawiają nas po złej stronie uczenia się. Manu ...
- Utworzone: 11-03-2024
- 49. Szkoła powinna rozbudzać i podtrzymywać chęć do poznawania świata
- (Wywiady)
- Szkoła powinna rozbudzać i podtrzymywać chęć do poznawania świata. Trzeba ćwiczyć krytyczne myślenie, pracę w zespole, przekazywać wiedzę o zdrowiu czy finansach, a cały program radykalnie odchudzić. Edukacja ...
- Utworzone: 08-03-2024
- 50. Coś więcej?
- (Opinie)
- ... że taki rodzic, nie znajdując zadowalającej go oferty pomiędzy tymi skrajnościami, ma pełne prawo zorganizować dla pociechy nauczanie domowe, a państwo mu w tym pomaga, zamiast przekonywać na każdym kroku, ...
- Utworzone: 07-03-2024
- 51. Efektywne doskonalenie nauczycieli
- (Nauczyciele)
- Jeśli chcemy, aby nauczyciele wprowadzali innowacje, muszą mieć na to czas i potrzebują wsparcia ze strony własnej szkoły i jej dyrekcji. Do awansu zawodowego potrzebne są zaświadczenia o uczestnictwie ...
- Utworzone: 04-03-2024
- 52. Jak zagrać z Makey Makey?
- (ICT / TIK)
- Płytka MakeyMakey to niewielkie urządzenie, które wprawia w zachwyt "od pierwszego wejrzenia". Tkwi w nim moc edukacyjnych możliwości, a przy tym daje masę radości – zarówno nauczycielce czy nauczycielowi, ...
- Utworzone: 02-03-2024
- 53. Co nakłoniło Profesora do takiej zmiany w sposobie nauczania?
- (Metody i narzędzia)
- ... za własny proces uczenia się. W pytaniu jest jeszcze stary termin „nauczanie”, też go odruchowo jeszcze używam. Staram się jednak używać bardziej poprawnego merytorycznie terminy „uczenie się”. A zamiast ...
- Utworzone: 27-02-2024
- 54. Ściąganie!
- (Opinie)
- ... z nauczania: https://oknauczanie.pl/sciaganie. Notka o autorce: Danuta Sterna jest byłą nauczycielką matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką oceniania kształtującego. Współpracowała z Centrum Edukacji ...
- Utworzone: 26-02-2024
- 55. Kim jestem i kim mogę być jako nauczyciel/ka?
- (Nauczyciele)
- Wciągający wszystkich, którzy mają cokolwiek do powiedzenia na temat edukacji dyskurs o kierunkach zmian jakie powinny zajść w szkole, skupia się przede wszystkim na czynnikach technicznych typu treści ...
- Utworzone: 22-02-2024
- 56. Przedmioty ścisłe ciągle sprawiają problemy uczniom
- (Badania)
- Połowa uczniów potwierdza, że miewa trudności z nauką przedmiotów ścisłych, a dla podobnej grupy (49 proc.) najtrudniejsza w szkole jest matematyka. Jednocześnie blisko 6 na 10 uczniów uważa, że nauka ...
- Utworzone: 20-02-2024
- 57. Sześć praktyk kognitywistycznych popartych badaniami edukacyjnymi
- (Badania)
- ... terminy Nauczanie wiąże się z poznaniem nowych terminów. Badania mówią, że lepiej, gdy uczniowie zostaną zapoznani z nowymi pojęciami przed poznaniem treści tematu. Pomaga to uniknąć przeciążenia poznawczego ...
- Utworzone: 19-02-2024
- 58. Liczymy na roboty!
- (Programowanie)
- Dziś szkoły wyposażone są w różne modele robotów, a uczennice i uczniowie lubią lekcje z ich udziałem. Jeśli nie miałeś/miałaś okazji pracować z robotami lub szukasz nowych pomysłów na zajęcia przedmiotowe ...
- Utworzone: 16-02-2024
- 59. Wybierz, jak mam cię oceniać
- (Metody i narzędzia)
- ... spodziewać w marcu na stronie: www.oknauczanie.pl. Tabele oceniania Po wyborze przez uczniów sposobu prezentacji, nauczyciel przedstawia tabele oceniania. Jest to opis kryteriów sukcesu na czterech ...
- Utworzone: 12-02-2024
- 60. Jak uczyć dzieci myślenia?
- (Metody i narzędzia)
- Uczę od kilku lat fizyki w szkole podstawowej. Zaskoczyło mnie to, że nie bardzo wiem, co się dzieje w głowach moich uczniów. Nie lubię pracować bez sensu i biorę odpowiedzialność za to, co wynoszą z moich ...
- Utworzone: 11-02-2024
Ostatnie komentarze