- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- ... takich jak burza mózgów, debata, symulacja. Proponuje Pan zejść na ziemię i zająć się innymi (w domyśle ważniejszymi) sprawami, które zmieniłyby jakość nauczania w polskich szkołach. Prawdopodobnie ma ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. Zosia
- (JA Comment)
- Marcinie, racja jest, od trzech dni nawołuję do tego bojkotu. W Twoim tekście tylko jedno wzbudziło moją ciekawość - gdzie widziałeś ten "jeden krok do przodu" w wykonaniu pani AZ pod dyktando Mózgu z pewnej ...
- Utworzone: 22-04-2019
- 3. Mózg zlasowany nad wieszakiem na żuchwę
- (Opinie)
- ... symbolizujący stan totalnego zlasowania mózgu („mózg się lasuje”, to powiedzenie, modne kiedyś wśród młodzieży, oddające niemożność ogarnięcia rozumem jakiegoś zjawiska, wydarzenia, informacji). Aby ...
- Utworzone: 26-05-2020
- 4. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii?
- (Poczytaj)
- ... i ewolucyjnego eksperymentu. Problem nie jest mi znany tylko z książek. Ale po książki chętnie sięgam by zapoznać się z badaniami i refleksjami innych. "Wyloguj swój mózg. Jak zadbać o swój mózg w dobie ...
- Utworzone: 26-01-2020
- 5. Ćwiczenia na mózg
- (ICT / TIK)
- To pojęcie stworzyła Dominika F. w klasie trzeciej. Teraz jest uczennicą liceum, ale pojęcie u mnie funkcjonuje w najlepsze cały czas. Mózg lubi ruch, więc dzieci powinny dużo się ruszać, biegać, huśtać ...
- Utworzone: 17-01-2020
- 6. Lekcje przyjazne mózgowi
- (Metody i narzędzia)
- Z pojęciem nauczania przyjaznego dla mózgu spotykamy się od lat 80 ubiegłego wieku. To wtedy pojawiła się neurodydaktyka. Musiało jednak upłynąć kilka lat, by tak naprawdę zrozumieć, co niesie ze sobą ...
- Utworzone: 14-08-2018
- 7. Książki o mózgu i uczeniu się
- (Poczytaj)
- Wakacje sprzyjają refleksji. Czasu więcej, można zatem nadrobić książkowe zaległości. Jeśli tematy edukacyjne nas nie męczą, może warto sięgnąć po pozycje dotyczce pracy mózgu i uczenia się – zdobyta wiedza ...
- Utworzone: 23-07-2018
- 8. Używaj mózgu jak najczęściej
- (Opinie)
- ... – elitarnej organizacji, która skupia najbardziej inteligentnych ludzi. Prof. Nosal określa inteligencję „klejnotem ludzkiego mózgu”, a jednocześnie porównuje ją do mięśni. Z inteligencją, czyli zdolnością ...
- Utworzone: 29-09-2016
- 9. Jak używać mózgu w szkole? Wyzwania dla neurodydaktyki
- (Video)
- Wystąpienie dr Marka Kaczmarzyka podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (2-3 lipca 2015 w Warszawie). Dzięki badaniom coraz więcej wiemy o rozwoju mózgu, ale z ...
- Utworzone: 19-09-2015
- 10. BHP mózgu
- (Przez życie)
- ... dla mnie) instrukcji byłaby taka dotycząca obsługi mózgu, ale wiadomo, nie dają takiej w szpitalu przy urodzeniu. Dobrą drogą do stworzenia takiej osobistej instrukcji obsługi mózgu jest: obserwacja ...
- Utworzone: 05-08-2015
- 11. O rozwoju mózgu i szkole
- (Badania)
- Wiedza o tym, jak funkcjonuje ludzki mózg, jest niezwykle przydatna w szkole i na pewno może być z pożytkiem wykorzystana przez nauczycieli do doskonalenia procesu nauczania. Często jednak nie zdajemy ...
- Utworzone: 13-07-2015
- 12. Emocje zamiast trocin, czyli zachęcamy mózg do uczenia się
- (Szkoły)
- W Płocku odbyła się konferencja pt. Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, w której wzięło udział ponad 170 nauczycieli, dyrektorów placówek, psychologów i pedagogów z całego Mazowsza. ...
- Utworzone: 16-04-2014
- 13. Mózg, nowe media, edukacja
- (Projekty edukacyjne)
- 25 listopada 2013 r. odbędzie się w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy konferencja „Neurodydaktyka. Mózg – nowe media – edukacja”, w której udział weźmie m.in prof. Manfred Spitzer, autor wydanych ...
- Utworzone: 07-11-2013
- 14. Mózg rozwija się, gdy gramy
- (Badania)
- ... dla Rozwoju Człowieka i berliński Uniwersytet Medyczny Charité St. Hedwig-Krankenhaus. Ich wpływ na pracę mózgu może być pozytywny, wszystko zależy od tego jak i w jakim natężeniu z nich korzystamy. W ...
- Utworzone: 06-11-2013
- 15. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
- (Poczytaj)
- ... Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Badacze mózgu przekonują, że szkoła w obecnej formule nie wspiera naturalnych procesów uczenia się i nie jest miejscem umożliwiającym indywidualny rozwój ...
- Utworzone: 21-08-2013
- 16. Jak szybko zachodzą zmiany w mózgu?
- (Badania)
- Gdy poruszane są kwestie związane z wpływem korzystania z nowych technologii na strukturę sieci neuronalnej, wiele osób protestuje, twierdząc, że mózgi cyfrowych tubylców nie mogą w istotny sposób różnić ...
- Utworzone: 22-07-2013
- 17. Nasze mózgi rozszerzone
- (Innowacje w edukacji)
- Czy ludzki mózg wciąż jest najmądrzejszą rzeczą na tej planecie? Gdy wzmocniony zostanie przez technologię - wtedy tak. Technologia jest rozszerzeniem naszego mózgu, jest nowym sposobem myślenia - pisze ...
- Utworzone: 06-05-2013
- 18. O tym, co jest trudne dla mózgu
- (Badania)
- ... mocy obliczeniowej. Zatem to wszystko, co wydaje się nam trudne, nie stanowi dla mózgu wielkiego wyzwania, a to, co uznajemy za łatwe i co często wykonujemy nieświadomie, w istocie rzeczy jest bardzo skomplikowane ...
- Utworzone: 24-03-2013
- 19. Utrudnianie przez ułatwianie, czyli o tym, jak nasz mózg nie lubi się uczyć
- (Badania)
- Neurobiolodzy przekonują, że sposób, w jaki zorganizowany został obecny system nauczania nie tylko nie ułatwia, ale wręcz utrudnia mózgowi pracę. Jedną z przyczyn jest chęć zbytniego ułatwiania uczniom ...
- Utworzone: 06-01-2013
- 20. Mózg dyslektyka
- (Opinie)
- ... kluczem do edukacyjnego sukcesu jego dyslektycznych uczniów jest zrozumienie, jak pracują ich mózgi. Byłoby dobrze, gdyby dodano neurobiologię do programu studiów nauczycielskich. Jeśli chodzi o przeciwdziałanie ...
- Utworzone: 04-12-2012
Ostatnie komentarze
Nie zarzucam Pani kłamstwa, sam ...