- 41. Nowy Świat w Ruchu
- (Nauka i zabawa)
- Eleganckie, chaotyczne wahadło, które przez swą skomplikowaną naturę dwa razy nie poruszy się tak samo. Bardzo kapryśna i uparta (jak osioł) walizka, która wcale nie chce iść tam gdzie my chcemy pójść. ...
- Utworzone: 04-03-2016
- 42. Nauczyciel poszukuje pracy
- (Badania)
- ... np. do nauczania dorosłych, zwłaszcza w kontekście wymagań uczenia się przez całe życie (lifelong learning). Nauczyciele twierdzą, że potrafią to robić, jednak rzadko pracują z dorosłymi, gdyż daje im ...
- Utworzone: 12-11-2015
- 43. Powrót do szkoły, niekoniecznie do ławki
- (Projekty edukacyjne)
- Kiedy mówimy o uczeniu się, zazwyczaj myślimy o szkole. Kiedy mówimy o nauczaniu – na myśl przychodzą nam nauczyciele. A kiedy odnosimy się do środowiska uczenia – prawie zawsze mamy na myśli szkolną klasę. ...
- Utworzone: 22-08-2015
- 44. Wiedza wyniesiona z sieci
- (Przez życie)
- Wiedza, którą wynosimy ze szkół i uczelni często wymaga uzupełnienia chwilę po ukończeniu etapu edukacji. To, czego nauczyliśmy się w szkołach, może okazać się już nieaktualne, kiedy zaczniemy pracę. Uczyć ...
- Utworzone: 20-08-2015
- 45. Projekt teatralny przeciw uzależnieniom
- (Przez życie)
- Czy warto przygotowywać autorskie spektakle profilaktyczne? Tak, chciałabym przekonać wszystkich sceptycznych. Moi uczniowie z dużym zaangażowaniem tworzyli przedstawienie i zadawali pytania po skończonym ...
- Utworzone: 24-03-2015
- 46. Konsumpcja treści cyfrowych
- (Konsumencka)
- Wszyscy jesteśmy konsumentami, powinniśmy zwracać uwagę na zmieniające się prawa i obowiązki sprzedawców i kupujących. W tym roku Europejski Dzień Konsumenta jest obchodzony w Unii Europejskiej 16 marca. ...
- Utworzone: 14-03-2015
- 47. Współpraca i kontekst społeczny w uczeniu się
- (Szkoły)
- ... w godzinach wieczornych i w weekendy np. na zajęcia w duchu lifelong learning, współpraca z seniorami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami kultury itp. „Szkoły, przedszkola, uczelnie mogą odgrywać ...
- Utworzone: 24-02-2015
- 48. Odkrywając tradycje bożonarodzeniowe
- (Przez życie)
- Zapach udekorowanej choinki, widok świątecznie przybranego stołu, smak potraw, które królują na stole tylko raz w roku. Nadszedł magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia, wspólnego biesiadowania i podtrzymywania ...
- Utworzone: 25-12-2014
- 49. Wakacje: bezpieczeństwo nad wodą
- (Przez życie)
- Wakacje to czas, kiedy większość z nas poszukuje chwili wypoczynku. Uciekając przez zgiełkiem wielkich miast, najchętniej odpoczywamy na łonie natury w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Często kierunkiem ...
- Utworzone: 12-07-2014
- 50. O pieniądzach (nie tylko) w wakacje
- (Konsumencka)
- Wakacje za pasem. Koniec siedzenia (często, nie oszukujmy się, bezproduktywnego) w ławkach. Czas na praktyczną edukację, taką, która przyda się w życiu. Na przykład finansową. Wyjazdy wakacyjne, duża ilość ...
- Utworzone: 24-06-2014
- 51. Umiejętności cyfrowe i e-kompetencje
- (Badania)
- W całej Europie pogłębia się rozdźwięk między wymaganiami stawianymi przez cyfrową transformację z jednej strony a umiejętnościami, know-how i kwalifikacjami siły roboczej z drugiej. Mniej więcej 90% Europejczyków ...
- Utworzone: 10-06-2014
- 52. Z wizytą w edukacyjnej Fabryce Przyszłości
- (Przez życie)
- Uczestnictwo dorosłych Polaków (25-64 lat) w różnych formach kształcenia formalnego i nieformalnego jest bardzo niskie. Z danych Eurostatu (Europejskiego Urzędu Statystycznego) wynika, że dokształca się ...
- Utworzone: 10-03-2014
- 53. Oświata wyheblowana
- (Opinie)
- ... nie ma po co. Głupiego trzeba kształcić i wychowywać". W lifelong learning znajdzie się czas na rozmowy. Trzy. Demoralizacja szkoły? Nie, to szkoła jest instytucją demoralizującą. Mówił o tym 21 lutego ...
- Utworzone: 05-03-2014
- 54. Nauczamy do przeszłości...
- (Opinie)
- ... wiedzą nas – nauczycieli. Coś nie tak z naszą ciekawością i „Lifelong Learning”. I tu nie widzę mitycznego SYSTEMU, na który można spokojnie wszystko zwalić. Tu są ludzie. MY. Gdyby trzeba było wykazać ...
- Utworzone: 27-10-2013
- 55. O znaczeniu edukacji pozaformalnej i kulturalnej
- (Przez życie)
- Coraz częściej podejmowany bywa temat reformy systemu edukacji. Największym wyzwaniem jest odpowiedź na pytanie: jak dziś zaplanować edukację, aby dzieci odnalazły się w jutrzejszym świecie. Dyskusja nie ...
- Utworzone: 26-09-2013
- 56. Wspólne opowieści Europy
- (Metody i narzędzia)
- Storytelling – opowiadanie historii – jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. Stworzenie historii jest umiejętnością komunikowania, która zaangażuje ...
- Utworzone: 31-07-2013
- 57. Dlaczego tak ważne są miękkie kompetencje?
- (Przez życie)
- Znów będzie o neuronach lustrzanych! Od dawna nosiłam się z zamiarem napisania tekstu o tzw. miękkich kompetencjach, które dziś nie są w cenie i które obecny system edukacyjny konsekwentnie pomija. W systenie ...
- Utworzone: 22-05-2013
- 58. Moje miejsce, moja historia
- (Projekty edukacyjne)
- Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do udziału w konkursie „Moje miejsce, moja historia” na najciekawszy pomysł na projekt, w którym uczniowie przy pomocy środków teatralnych, fotograficznych czy filmowych ...
- Utworzone: 16-03-2013
- 59. Podróże po Mapach Myśli
- (Metody i narzędzia)
- ... do wspierania uczenia się i przydatnego na każdym poziomie kształcenia (także lifelong learning, czyli edukacji przez całe życie), możemy znacznie skuteczniej radzić sobie z informacjami. Na rynku wydawniczym ...
- Utworzone: 10-03-2013
- 60. O edukacji prosto z sieci
- (E-learning)
- Studiowanie na najbardziej prestiżowych uczelniach świata to marzenie milionów, na które pozwolić sobie może garstka szczęśliwców. Jedną z nich była Daphne Koller, obecnie profesor ze Stanfordu, której ...
- Utworzone: 28-01-2013
Ostatnie komentarze