- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. życzenia
- (JA Comment)
- No właśnie. Wątpię bardzo, żeby MEN i inne urzędy czy instytucje państwowe aż tak były zainteresowane zmianą wizji edukacji. Raczej oddolnie się to musi wydarzyć, żeby zmiany nastąpiły. Jak dla mnie, to ...
- Utworzone: 09-12-2015
- 3. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 5. zosia
- (JA Comment)
- Pani Izo, czytam Pani komentarz znając doskonale kompetencje p. Alex i to bynajmniej nie jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zrozumienie pojęć, którymi posługuje się p. Alex wymaga niesztampowego ...
- Utworzone: 14-02-2017
- 6. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- Bardzo dziękuję za pozytywną reakcję, zapraszam, również do sygnowania naszych działań Zofia Grudzińska Obywatele dla Edukacji www.obywateledlaedukacji.org
- Utworzone: 31-03-2016
- 8. Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
- (Wywiady)
- W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej ...
- Utworzone: 14-10-2008
- 9. Co ma piernik do patriarchatu?
- (Dyskusje)
- W szeroko rozumianej publicystyce zajmującej się problematyką oświaty wciąż pokutuje wyobrażenie szkoły jako podmiotu niejako zewnętrznego w stosunku do reszty społeczeństwa, posiadającego gotowe recepty ...
- Utworzone: 25-06-2022
- 10. Pozytywne przesłanie
- (Nauczyciele)
- Zajmę się dziś siłą pozytywnego podejścia. Ono może zmienić nasze i naszych uczniów życie w szkole. Zacząć jednak musimy od siebie i potem przenieść ten optymizm na uczniów. Sukces edukacyjny zaczyna ...
- Utworzone: 20-06-2022
- 11. Przerywniki mają moc
- (Metody i narzędzia)
- Pokutuje przekonanie, że lekcja ma trwać 45 minut i czas powinien być maksymalnie wypełniony aktywnościami w taki sposób, by nauczanie było efektywne. Przez wiele lat projektowałam zajęcia korzystając ...
- Utworzone: 07-06-2022
- 12. Co ty wiesz o uczeniu się?
- (Rady i inspiracje)
- Umiejętność uczenia się to kompetencja wciąż zaniedbywana w naszych szkołach. Szkoła jako instytucja, której jednym z zadań jest uczenie, nie uczy, jak to robić. Wielu uczniów powiela najmniej skuteczną ...
- Utworzone: 03-06-2022
- 13. Pogratuluję zdobywcom czerwonych pasków!
- (Szkoły)
- Wraz ze zbliżaniem się końca roku szkolnego tradycyjnie odżywają kontrowersje, jakie od pewnego czasu wśród rzeczników radykalnych zmian w edukacji budzą czerwone paski na świadectwach. Zdaniem niektórych, ...
- Utworzone: 31-05-2022
- 14. Zanim pożegnamy ósmoklasistów
- (Nauczyciele)
- We wtorek rozpoczyna się tegoroczna sesja egzaminu ósmoklasisty. Zrealizowałam wszystkie treści przewidziane w podstawie programowej, zdecydowana większość moich uczniów opanowała wiadomości i umiejętności ...
- Utworzone: 23-05-2022
- 15. Inspirujące rozmowy o aktywnym uczeniu się
- (Dyskusje)
- Przestrzeń, w której się uczymy pełni ważną rolę w edukacji. Włoski pedagog, Loris Malaguzzi, prowadzący szkoły w regionie Reggio Emilia, nadawał jej funkcję tzw. trzeciego nauczyciela. Twierdził, że przestrzenie ...
- Utworzone: 18-05-2022
- 16. Pytania uzupełniające w nauczaniu
- (Metody i narzędzia)
- W tym wpisie zajmiemy się dodatkowymi pytaniami, które uruchamiają głębsze myślenie uczniów. Warto je uczniom zadawać z dwóch powodów - pogłębiamy ich myślenie oraz naprowadzamy na rozwiązanie danego problemu, ...
- Utworzone: 02-05-2022
- 17. Szkoła powinna…
- (Opinie)
- Od momentu, w którym pedagogiczni luminarze odkryli, że w curriculach zawarta jest jedynie śladowa ilość zagadnień wystarczająco nowoczesnych, praktycznych, interesujących i łatwo przyswajalnych, i okazało ...
- Utworzone: 20-04-2022
- 18. W art. 44ZU w ust. 3 w pkt 3 średnik zastępuje się kropką i uchyla się pkt 4
- (Szkoły)
- Enigmatyczny tytuł niniejszego artykułu zaczerpnąłem z Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, uchwalonej przez Sejm w dniu 7 kwietnia br. Prawniczo-bełkotliwy zapis kryje ...
- Utworzone: 12-04-2022
- 19. Historia współczesna w szkole – jak to robić skutecznie i angażująco?
- (Opinie)
- Ucząc historii współczesnej powinniśmy być otwarci na wyzwania jakie stawia przed nami dzisiejszy świat. W przygotowaniu ciekawej i angażującej uczniów lekcji chodzi o coś więcej niż tylko o nowe interpretacje ...
- Utworzone: 10-04-2022
- 20. Referat i pozory własnej ważności
- (Opinie)
- Chciałbym zachęcić do spojrzenia na referat z nieco innej perspektywy. Z perspektywy hierarchii i poczucia ważności prelegenta. Przemawianie publiczne czasem daje pozory własnej ważności i wartości wypowiedzi. ...
- Utworzone: 30-03-2022
Ostatnie komentarze