- 1. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 2. życzenia
- (JA Comment)
- No właśnie. Wątpię bardzo, żeby MEN i inne urzędy czy instytucje państwowe aż tak były zainteresowane zmianą wizji edukacji. Raczej oddolnie się to musi wydarzyć, żeby zmiany nastąpiły. Jak dla mnie, to ...
- Utworzone: 09-12-2015
- 3. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 5. zosia
- (JA Comment)
- Pani Izo, czytam Pani komentarz znając doskonale kompetencje p. Alex i to bynajmniej nie jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zrozumienie pojęć, którymi posługuje się p. Alex wymaga niesztampowego ...
- Utworzone: 14-02-2017
- 6. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- Bardzo dziękuję za pozytywną reakcję, zapraszam, również do sygnowania naszych działań Zofia Grudzińska Obywatele dla Edukacji www.obywateledlaedukacji.org
- Utworzone: 31-03-2016
- 8. Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
- (Wywiady)
- W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej ...
- Utworzone: 14-10-2008
- 9. Jak wpływać na samodzielność nastolatka w uczeniu się?
- (Rady i inspiracje)
- Zainteresowały mnie strategie, które może promować nauczyciel, aby wzmacniać samokontrolę ucznia. Polecam artykuł Stephena Merrill na temat wzmocnienia funkcji wykonawczej u nastolatków. Autor opiera ...
- Utworzone: 30-03-2021
- 10. Szkoła schodząca na manowce. Nowe wyzwanie dla nauczycieli
- (Opinie)
- Czas pandemii dostarcza wiele dowodów na to, że duża część nauczycieli cały czas tkwi głęboko w pułapce pruskiego drylu (stylu) nauczania. I nawet tak wielka zmiana warunków uczenia się, jakiej doświadczamy ...
- Utworzone: 18-03-2021
- 11. Cyfrowa szkoła na miarę XXI wieku
- (ICT / TIK)
- Podczas pandemii poznaliśmy szereg możliwości, które daje nauka zdalna. Aktualnie wszystko wraca do normy, ale to nie znaczy, że musimy odrzucić wszystkie te dogodności. Zastanawiasz się jak stworzyć nowy ...
- Utworzone: 15-03-2021
- 12. Czy hybryda zostanie z nami po COVID-19?
- (Opinie)
- Co dalej? Czy wrócimy na stale do szkół, czy będziemy uczyć się zdalnie, czy może naszą przyszłością są szkoły hybrydowe? Dla mnie są to ważne pytania, na które warto szukać odpowiedzi wcześniej. Jeszcze ...
- Utworzone: 15-03-2021
- 13. Czy nauczyciel powinien przyznawać się do niewiedzy i do błędów?
- (Opinie)
- Dziennik refleksji edukacyjnych. Zamiast punktozy i obszernej dokumentacji. Gdzieniegdzie już tak się dzieje - dziennik refleksji jest element dokumentacji rozwojowej, potrzebnej do awansu zawodowego. ...
- Utworzone: 11-03-2021
- 14. Zdalnie sterowani
- (Opinie)
- ... czy wróżeniem z fusów. Narzekanie na jakość edukacji zdalnej zaczyna się od zdziwienia - dla mnie osobiście zupełnie niezrozumiałego - że nie jest z nią dobrze. W to, że „jest źle” nikt na ogół nie wątpi, ...
- Utworzone: 04-03-2021
- 15. Tworzenie kultury błędu
- (Metody i narzędzia)
- Wiemy, jak w szkołach potrzebna jest akceptacja błędu. Mówimy, że błędy są częścią procesu uczenia się i że każdy uczący się je popełnia. Jednak uczniowie boją się podejmować ryzyko, które może zaowocować ...
- Utworzone: 08-02-2021
- 16. Nauczycielu – przestań!
- (Nauczyciele)
- Znalazłam wskazówki Lolly Daskal dotyczące tego, czego dyrektor i lider nie powinni robić, a jak robią, to warto, aby przestali. Pomyślałam sobie, że są one proste i jasno opisane. Przydadzą się dyrektorom ...
- Utworzone: 23-01-2021
- 17. O pasji, educhceniu i dzieleniu się
- (Nauczyciele)
- Oglądałem ostatnio film z Hugh Grantem na jednym z tryliona kanałów satelitarnych. Oczywiście oglądałem dlatego, że ten popularny aktor grał w nim nauczyciela. Dopadło mnie to, co ludycznie wśród przedmieść, ...
- Utworzone: 20-01-2021
- 18. Pandemia to… reforma oświaty. Wykorzystajmy to!
- (Opinie)
- Chcę Państwa przekonać do myślenia o szkolnych zmianach wywołanych pandemią, jako o nowym etapie toczącej się bez końca reformy systemu oświaty. Jestem za tym, aby wykorzystać doświadczenie, jestem przeciw ...
- Utworzone: 19-01-2021
- 19. Jak żółw w skorupie
- (Opinie)
- Miesiąc przerwy w zajęciach. Tyle otrzymaliśmy w tym roku czasu w ramach ferii świąteczno-zimowych. Co można zrobić z taką ilością wolnych dni? Od jakiegoś czasu znaczniej bardziej odpowiada mi rola ...
- Utworzone: 17-01-2021
- 20. Pracuj z Canvą
- (Metody i narzędzia)
- Jak często w nauczycielskiej pracy pojawia się potrzeba stworzenia estetycznej grafiki? Nierzadko chcemy ozdobić zdjęcie, przygotować wyjątkowy dyplom, zaprojektować plakat, stworzyć eleganckie zaproszenia, ...
- Utworzone: 15-01-2021
Ostatnie komentarze