- 141. BYOD i rozszerzona rzeczywistość w klasie
- (Innowacje w edukacji)
- A gdyby tak zabrać uczniów na wycieczkę do Centrum NASA na Florydzie, gdzie na własne oczy mogliby zobaczyć, a nawet dotknąć prawdziwego statku kosmicznego? Niestety, nie dość, że wycieczka droga, to i ...
- Utworzone: 23-04-2015
- 142. Kostki QR
- (Metody i narzędzia)
- Kody QR na dobre zadomowiły się w naszej codzienności. Wielu nauczycieli coraz częściej stosuje je w edukacji. Służą głównie przekazywaniu informacji ukrytych pod plątaniną znaczków lub też prowadzą do ...
- Utworzone: 19-04-2015
- 143. KASSK 2015 - Co dalej z cyfrową szkołą?
- (Projekty edukacyjne)
- W ciągu kilkunastu ostatnich lat technologie informacyjne i komunikacyjne całkowicie przedefiniowały model komunikacji międzyludzkiej, zdeterminowały organizację czasu wolnego, a także wykształciły cyfrowy ...
- Utworzone: 09-04-2015
- 144. Dymki i obrazki
- (Metody i narzędzia)
- Podczas spotkań z nauczycielami, gdy zachęcam ich do stosowania narzędzi TIK w czasie lekcji, spotykam się najczęściej z opinią, że lekcja jest za krótka, nie ma czasu na zabawę. Pracuję z młodszymi uczniami, ...
- Utworzone: 31-03-2015
- 145. O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
- (Innowacje w edukacji)
- Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej ...
- Utworzone: 22-03-2015
- 146. Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego
- (Projekty edukacyjne)
- Centrum Nauki Kopernik planuje powołanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. Będzie to pierwszy w Polsce eksperymentalny ośrodek, zajmujący się badaniem, opracowywaniem i testowaniem nowatorskich form ...
- Utworzone: 21-03-2015
- 147. Lekcja odwrócona z perspektywy nauczyciela historii
- (Innowacje w edukacji)
- Dlaczego zdecydowałem się odwrócić lekcje? Podczas moich lekcji wielokrotnie zaobserwowałem, że niektórym uczniom trudno jest utrzymać skoncentrowaną uwagę na przebiegu całych zajęć. W sumie trudno się ...
- Utworzone: 02-03-2015
- 148. Łukasz
- (JA Comment)
- A ja jednak wychwyciłem z artykułu kilka wskazówek: [*]rozmawiać z nauczycielami,[/*] [*]nie zamęczać nauczycieli reformami, a pozwolić im wprowadzać własne innowacje,[/*] [*]zaakceptować fakt, że nauczyciele ...
- Utworzone: 29-04-2018
Ostatnie komentarze