- 81. Uczymy dzieci programować - odpowiedzią na obawy nauczycieli
- (Programowanie)
- ... etapie ich tworzenia miałam pełną swobodę w kwestiach metodyczno-merytorycznych, a finalny efekt jest w pełni zgodny z moją wizją nowoczesnej, zintegrowanej edukacji. Edukacja wczesnoszkolna... jakie ...
- Utworzone: 06-10-2017
- 82. Magiczna fasola
- (Projekty edukacyjne)
- Jak wiele można zrobić z jedną fasolką? W klasach najmłodszych szkoły podstawowej bardzo wiele. Zapraszam do zapoznania się z planem projektu „Magiczna fasola”. Etap I - Zakładamy hodowlę Fasola ...
- Utworzone: 24-08-2017
- 83. Zaczytana klasa
- (Metody i narzędzia)
- „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”. Tak, to powinna być zabawa! Tymczasem, można mieć taką refleksję, że od klasy pierwszej szkoły podstawowej niestety często i ...
- Utworzone: 15-06-2017
- 84. Pozwólmy dzieciom pisać!
- (Metody i narzędzia)
- Od pierwszej klasy szkoły podstawowej nauczyciele poświęcają dużo czasu na naukę pisania najmłodszych uczniów. Wyzwań stojących przed nimi i dziećmi jest oczywiście wiele. Odpowiedni chwyt, właściwe narzędzia ...
- Utworzone: 11-06-2017
- 85. Mądre bajki z całego świata od Dominiki Kulczyk
- (Poczytaj)
- „Mądre bajki z całego świata” to 16 niezapomnianych opowieści, których akcja toczy się od Timoru Wschodniego po Polskę! A do tego wspaniali artyści, którzy zgodzili się przeczytać te bajeczne historie. ...
- Utworzone: 06-06-2017
- 86. Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z najmłodszymi
- (Edukacja przedszkolna)
- Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Aby jednak młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, powinniśmy zacząć uczyć krytycznego myślenia i kombinowania ...
- Utworzone: 01-06-2017
- 87. Współpraca projektowa w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Uczenie się metodą projektu zalicza się do najskuteczniejszych sposobów pogłębiania wiedzy i umiejętności. W dorosłym życiu, wykonując różnego rodzaju prace, wcześniej czy później (niemal) każdy z nas ...
- Utworzone: 25-05-2017
- 88. Alfabet nauczyciela wczesnoszkolnego
- (Nauczyciele)
- Co jest ważnego w pracy nauczyciela wczesnoszkolnego? Co go inspiruje? Na co zwraca uwagę w pracy ze swoimi podopiecznymi? Spróbujmy dziś spojrzeć na szkołę poprzez pewne zjawiska, cechy i działania układające ...
- Utworzone: 18-05-2017
- 89. Poznajcie OK zeszyt
- (Innowacje w edukacji)
- ... sukcesu w nauczaniu (edukacja wczesnoszkolna) Cele i kryteria sukcesu w edukacji od klasy IV szkoły podstawowej wzwyż Jeżeli chodzi o OK zeszyt uważam, że nam rodzicom daje obraz tego jak dziecko ...
- Utworzone: 12-05-2017
- 90. Robotyka w nauczaniu wczesnoszkolnym, czy to w ogóle możliwe?
- (Programowanie)
- Obecnie w polskiej edukacji coraz częściej pojawiają się terminy: kodowanie, programowanie, robotyka czy nawet mechatronika. Wszyscy wydają się dostrzegać trend nauki programowania od najmłodszych lat. ...
- Utworzone: 04-02-2017
- 91. Inspiracje Wczesnoszkolne 2017
- (Media)
- Doświadczenia ostatnich kilku lat przekonują nas, że edukacja wczesnoszkolna w Polsce może być skutecznie poprawiana i modernizowana TYLKO dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub obok ...
- Utworzone: 04-12-2016
- 92. Program konferencji
- (Media)
- ... (redaktor naczelny Edunews.pl) --- blok wprowadzający --- 10.15 Wystąpienie otwierające - Edukacja wczesnoszkolna wobec zmian Arkadiusz Walczak (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych ...
- Utworzone: 04-12-2016
- 93. W sprawie reformy oświaty
- (Szkoła Podstawowa)
- ... mocno dotknąć przede wszystkim dwa roczniki uczniów: uczniowie idących w r. szk. 2016/2017 do klasy III (bo ich edukacja wczesnoszkolna zostanie wydłużona o rok) i do klasy VI (bo będą po tym roku „przecierać ...
- Utworzone: 30-07-2016
- 94. Ratowanie przez rozbiór?
- (Opinie)
- ... z klas IV-VI oraz nauczyciele gimnazjów będą musieli konkurować o zatrudnienie w nowej strukturze. Jakby nie liczyć będzie mniej godzin lekcyjnych (bo klasę IV zabierze edukacja wczesnoszkolna, a klasę ...
- Utworzone: 28-06-2016
- 95. Nauczanka zawsze winna…
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Lubimy obwiniać jedni drugich o błędy popełnione w procesie edukacji. Zdarzało się to nieraz w przeszłości nawet jaśnie panującym ministrom w MEN. Najwięcej dostawało się nauczycielom wczesnoszkolnym, ...
- Utworzone: 17-06-2016
- 96. Podwórkowa matematyka
- (Nauka i zabawa)
- Matematyki można uczyć aż do zanudzenia dzieci w ławkach. Tylko po co? Czy to ich zachęci do rachunków? Można też co jakiś czas wyjść z klasy na szkolny korytarz, dziedziniec, skwer, do ogrodu itp. i tam ...
- Utworzone: 15-06-2016
- 97. Radość muzykowania w klasie
- (Metody i narzędzia)
- Muzyka rozwija, dzieci już w klasach I-III potrafią szybko opanować nie tylko naukę gry na różnych instrumentach, ale także zaczynają grać w zespole, uczą się nut, a nawet tworzą własne kompozycje muzyczne. ...
- Utworzone: 08-06-2016
- 98. Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (2)
- (Nauka i zabawa)
- Nie licz na elementarz – ani jeden ani nawet trzy (do tzw. wyboru) nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze narzędzia wymyślane przez nauczycieli, w tym gry i zabawy. One zdecydowanie lepiej angażują ...
- Utworzone: 27-05-2016
- 99. Premiera książeczki z płytą „Mądre bajki z całego świata” na Dzień Dziecka
- (Projekty edukacyjne)
- "Chcemy, by nasze dzieci były wrażliwe na problemy innych. Żyjemy w kraju, w którym niestety normą stała się wojna wszystkich ze wszystkimi. Taki model życia i dyskusji narzucają nam politycy. Róbmy wszystko, ...
- Utworzone: 26-05-2016
- 100. Nauka z QR-kodami
- (Metody i narzędzia)
- Coraz częściej spotykamy na różnych opakowaniach, ulotkach, plakatach małe kwadraciki z zakodowaną informacją, czyli QR-kody. Do ich rozszyfrowania służą aplikacje w urządzeniach mobilnych. Przypominają ...
- Utworzone: 08-05-2016
Ostatnie komentarze