Pomoce dydaktyczne? Zrób to sam/a!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powiadają, że nauczyciel to jedyny zawód, w którym kradnie się z domu i wynosi do szkoły przeróżne rzeczy. Może być tego bardzo dużo, zwłaszcza gdy znosi… odpady i odpadki przerobione na pomoce dydaktyczne. Jak się okazuje, wcale nie potrzeba wiele pracy, aby dać dzieciom w szkole fantastyczne narzędzia do edukacyjnych zabaw i nauki.

Dobry nauczyciel wczesnoszkolny musi być bardzo czujny, nawet jak skończył już lekcje i wraca do domu po szkole. A nuż na sklepowej wystawie będą zamieniać jedną dekorację na inną – cóż, wtedy jest okazja, aby zapytać, czy nie oddadzą tej starej do szkoły…

O tym, jak poradzić sobie z niedoborem pomocy dydaktycznych w klasach I-III opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z „Małej Szkoły” – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskich.

„Tak naprawdę wszystko zaczęło się od plastikowych zakrętek. W szkole, w której podjęłam pracę początkowo było bardzo mało pomocy dydaktycznych. Brakowało dosłownie wszystkiego. Być może to właśnie skłoniło mnie do poszukiwania rozwiązań, które sprawiłyby, że lekcje staną się ciekawsze, atrakcyjniejsze w porównaniu z wypełnianiem kart pracy.” – mówi Joanna Apanasewicz. „W pierwszej kolejności zaczęłam gromadzić liczmany. Pamiętałam słowa mojej nauczycielki ze studiów, która mówiła, że matematyki nie da się wytłumaczyć słowami, trzeba dać dziecku do ręki kamyki i pozwolić nimi manipulować, nauczyć myślenia, wyciągania wniosków i konkluzji i to było prawdziwym wstępem do nauki poprzez zabawę.”

Zobaczmy, do czego można wykorzystać w szkole przeróżne odpady ☺

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 były firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerzy merytoryczni: społeczności nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji były: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie