Podcasty w nauce historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageCzy można nauczyć się historii powszechnej dzięki podcastom? Jak najbardziej. Przekonuje o tym cykl nagrań o cesarzach Bizancjum, przygotowany przez Larsa Brownwortha, nauczyciela z Nowego Jorku. Jest to świetnie opowiedziana historia Cesarstwa Bizantyjskiego w kilkunastu odcinkach, która z małego projektu rozwinęła się w duże przedsięwzięcie edukacyjne.

 

Podcast może być doskonałym narzędziem do wspierania edukacji historycznej. W czerwcu 2005 r. Lars Brownworth opublikował w Internecie swoje pierwsze nagrania dotyczące historii Cesarstwa Bizantyjskiego i jego cesarzy. Starał się dać w ten sposób wyraz swojej pasji i przekazać wiedzę, którą nabył podróżując po terenach dawnego Bizancjum.

Do tej pory nagrania Brownwortha odsłuchało już ponad 140 tysięcy osób z całego świata. Autor planuje kontynuację cyklu podcastów oraz wydanie publikacji na temat historii Bizancjum. Otrzymuje wciąż wiele maili z pytaniami i wyrazami uznania za jego pracę.

W Polsce podcasty nie zdobyły sobie jeszcze uznania jako forma edukacji szkolnej lub pozaszkolnej. Mimo coraz większej dostępności i powszechnego wykorzystywania Internetu, uczniowie i studenci nie korzystają jeszcze z tej formy uzupełnienia wykładu lub prezentacji. Z drugiej strony popularność podcastów powoli w Polsce rośnie i należy mieć nadzieję, że ich wykorzystanie w obszarze edukacji będzie się stale zwiększać.

Podcasty opowiadające o życiu i władzy kolejnych cesarzy Bizancjum dostępne są tutaj (ang.).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie