Edukacja z akceleratorami

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współczesna edukacja stoi przed wyzwaniem dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się świata technologii i informacji. Nauczyciele poszukują narzędzi, które nie tylko ułatwią przekazywanie wiedzy, ale także zwiększą efektywność nauczania oraz zaangażowanie uczniów. W odpowiedzi na te potrzeby, Microsoft wprowadził Akceleratory nauki – zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, mających na celu wsparcie zarówno nauczycieli, jak i uczniów w procesie edukacyjnym.

Czym są akceleratory nauki?

To kategoria narzędzi edukacyjnych dostępnych w ramach Microsoft 365 Education, zaprojektowanych w celu wspierania kluczowych umiejętności uczniów oraz ułatwienia pracy nauczycieli. Dzięki integracji z platformą Microsoft Teams, narzędzia te oferują spersonalizowane wsparcie w nauce, umożliwiając monitorowanie postępów uczniów i dostosowywanie materiałów do ich indywidualnych potrzeb.

Kluczowe narzędzia:

  1. Postępy w czytaniu. Narzędzie wspierające rozwój płynności czytania, umożliwiające uczniom nagrywanie własnego czytania i otrzymywanie natychmiastowej informacji zwrotnej. Nauczyciele mogą śledzić postępy uczniów i identyfikować obszary wymagające dodatkowej uwagi.
  2. Postęp wyszukiwania. Aplikacja ucząca uczniów efektywnego formułowania zapytań oraz oceny wyników wyszukiwania, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego zdobywania informacji. 
  3. Postępy prelegenta. Narzędzie pomagające uczniom doskonalić umiejętności przemawiania publicznego, oferujące ćwiczenia i informacje zwrotne w celu zwiększenia pewności siebie i skuteczności komunikacji.
  4. Postępy w matematyce. Funkcja umożliwiająca nauczycielom tworzenie zadań matematycznych, które automatycznie dostosowują się do poziomu ucznia, wspierając rozwój umiejętności matematycznych.

Korzyści z wykorzystania Akceleratorów 

  • Personalizacja nauczania. Dzięki analizie danych i zastosowaniu AI, narzędzia te dostosowują materiały edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów, co zwiększa efektywność nauki.
  • Oszczędność czasu dla nauczycieli. Automatyzacja procesów oceniania i monitorowania postępów pozwala nauczycielom skupić się na bezpośredniej pracy z uczniami.
  • Rozwój kluczowych kompetencji. Narzędzia wspierają rozwój umiejętności niezbędnych w XXI wieku, takich jak krytyczne myślenie, efektywne wyszukiwanie informacji czy kompetencje komunikacyjne.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Akceleratory nauki mogą wspierać proces nauczania i uczenia się, zachęcam do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI 2024:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking, ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie