Szkoły online sprzyjają reformom systemu edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningW raporcie „Laboratoria reform: wirtualne szkoły wyższe i innowacje w publicznej edukacji” The Education Sector, edukacyjny think tank z Waszyngtonu, porównał wpływ wirtualnych szkół na zmiany w amerykańskim systemie edukacji do roli, jaką iTunes firmy Apple odegrał na rynku muzycznym, dokonując przełomu w sposobie wyszukiwania i słuchania muzyki.

 

Sektor szkół online rozwija się w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko – w roku szkolnym 2005/2006 korzystało z nich już 700 tysięcy studentów. W ocenie amerykańskich badaczy szkoły te nie są po prostu kolejną inicjatywą wyrównującą szanse w dostępie do edukacji, lecz przyczyniają się do reform, których tak długo unikały szkoły publiczne.

Internet dał edukatorom możliwość wprowadzenia zmian w sposobie nauczania. Szkoły wirtualne zapewniają studentom możliwość personalizacji procesu edukacji i rozszerzają czas nauki poza tradycyjny czas nauki szkolnej. Kreują również nowe metody i praktykę uczenia się, w której jest możliwość obserwacji, ewaluacji i pełnej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia. Wprowadzają również nowe sposoby finansowania edukacji.

W rezultacie pozytywnych doświadczeń w edukacji online coś, co było do tej pory traktowane jako forma uzupełniająca w procesie edukacji, jest dowodem na to, że innowacje w systemie edukacji są możliwe i powinny być jak najszerzej wdrażane w szkolnictwie publicznym – oto konkluzja raportu The Education Sector.

Więcej na temat szkół wirtualnych w amerykańskim serwisie edukacyjnym eSchoolNews.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie