Pomoc w pracy domowej online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningRok temu uczniowie ze szkół w Pennsville, w stanie New Jersey otrzymali możliwość nieodpłatnych konsultacji trudnych zadań domowych z nauczycielami dyżurującymi online. Swoje wątpliwości mogą wyjaśnić również po zajęciach, a nawet w czasie weekendu, ponieważ pomoc w sieci dostępna jest dla uczniów każdego dnia, od 14:00 do późnego wieczora.
Problem nieradzenia sobie z pracą domową zazwyczaj dotyka nastolatki i dzieci, którym w jej odrabianiu nie mogą pomóc zabiegani rodzice. W czasie zajęć w szkole brakuje często czasu i okazji na zadawanie dodatkowych pytań, a trudności pojawiają się dopiero po powrocie do domu. Szkoły w Pennsville wyszły naprzeciw potrzebom swoich uczniów, zarówno młodszych jak i starszych,  i oferują bezpłatne konsultacje on-line. Po zalogowaniu się na stronie www.homeworkhelpnj.org mogą zadawać dowolne pytania skierowane do dyżurujących specjalistów. Strona powstała dzięki współpracy z Biblioteką Stanową New Jersey oraz dofinansowaniu prywatnej firmy.

Zakres tematyczny porad jest dość szeroki: obejmuje matematykę, nauki przyrodnicze, angielski oraz nauki społeczne, czyli praktycznie wszystkie podstawowe przedmioty. Znaczącym rozwiązaniem z punktu widzenia wyrównywania szans jest również zapewnienie możliwości konsultacji w języku hiszpańskim. To język największej mniejszości narodowej w Stanach Zjednoczonych, która w szczególny sposób jest dotknięta problemem niskiego wskaźnika edukacji. O pomoc można prosić od 14:00 do 22:00, również w weekend. Program działa już ponad rok i stał się bardzo popularny – aż 90% użytkowników stwierdziło, że pomógł im w ukończeniu zadań domowych, które sprawiały trudności. Badani uczniowie zwrócili również uwagę na to, że udało im się poprawić oceny, a w czasie zajęć szkolnych zyskali pewność siebie, ponieważ nie muszą się wstydzić z powodu braku odrobionych lekcji.
 
Proste, ale skuteczne
Homework Help NJ pozwala uczniom na połączenie się z nauczycielem online w czasie rzeczywistym przez własny komputer, albo przez jeden z dostępnych w bibliotece. Warunkiem uzyskania dostępu jest zalogowanie się za pomocą numeru karty bibliotecznej. W ciągu kilku minut uczniowie uzyskują połączenie z nauczycielem odpowiedniego przedmiotu. Można spytać o różne zagadnienia – geometrię, ortografię, pisanie wypracowań czy też zadania z fizyki. Rozmowa prowadzona jest za pomocą kontrolowanego czatu, z interaktywną tablicą i wspólnym przeszukiwaniem stron internetowych. Nauczyciele mogą wpisywać równania matematyczne za pomocą specjalnego narzędzia i dzielić się posiadanymi zasobami. Wszyscy dyżurujący posiadają kwalifikacje nauczycielskie lub wykładają na uczelni wyższej. Część z nich stanowią również specjalnie przeszkoleni studenci.

Dyrektorka biblioteki w Pennsville uważa, że oferowanie młodym ludziom możliwości korzystania z tego rodzaju pomocy to świetny pomysł: "Uważamy, że będzie to znaczący i pozytywny wkład w sukces edukacyjny uczniów z naszego miasta i że wyrobi w nich nawyk korzystania z usług bibliotek i przeszukiwania dostępnych w nich baz danych również dorosłym życiu".  Największą wartością tego programu jest przede wszystkim jego prostota, a jednocześnie duża skuteczność. Prace domowe również w Polsce spędzają sen z powiek wielu rodziców, którzy osobiście, albo wynajmując korepetytora, muszą uzupełniać braki w tym, czego nie nauczyła, a jednak wymaga od ich dzieci szkoła. Tymczasem pomoc w sieci, dostępna również po zajęciach szkolnych, kiedy większość uczniów zaczyna dopiero swoje zmagania z zadaniami mogłaby bardzo ich odciążyć. Podobnie jak w Stanach mogłaby również przyczynić się do wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży, która nie może otrzymać takiego wsparcia w domu rodzinnym. 
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie