Tworzenie pokojów do pracy online w grupach

fot. Pexels.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prowadzenie zajęć online nie musi wykluczać pracy w grupach. Na platformach do edukacji zdalnej istnieją narzędzia, które umożliwiają tworzenie wirtualnych pokojów i przypisywanie do nich uczniów.

Taką formę pracy w aplikacji Microsoft Teams umożliwia funkcja tworzenia pokojów typu ,,breakout room", za pomocą której przypiszemy uczniów do osobnych grup, a po skończonej pracy grupowej wrócimy do pierwotnego spotkania.

Jak skorzystać z tej funkcji? Oto kilka wskazówek.

1. Włącz nowe środowisko spotkań, wybierając Ustawienia w opcjach konta.

2. Kliknij na ikonę spotkań, którą znajdziesz w górnym menu obok łapki. Funkcja ta jest dostępna tylko w aplikacji Teams zainstalowanej na komputerze.

3. W oknie ustawień wybierz liczbę pokojów, które chcesz utworzyć oraz sposób przypisania uczniów; automatyczny lub ręczny.

4. W prawej części okna pojawią się opcje, pozwalające zarządzać utworzonymi grupami. Jeżeli chcesz je zresetować lub utworzyć od nowa, kliknij na trzy kropki znajdujące u góry okna po prawej stronie i wybierz Utwórz ponownie pokoje.

5. Możesz także w dowolnym momencie utworzyć dodatkowe pokoje przyciskiem Dodaj pokój.

6. Szczegółowe funkcje pokoju znajdziesz po kliknięciu na trzy kropki (zmiana nazwy, zamykanie, usuwanie i dołączanie do pokoju).

7. Po przydzieleniu zadań kliknij Uruchom pokoje.

8. Na ekranach uczestników spotkania pojawi się nowe okno spotkania z osobami, z którymi tworzy grupę.

9. Po skończonej pracy w grupach kliknij Zamknij pokoje.

10. Aby wysłać wiadomość do wszystkich otwartych pokojów kliknij więcej opcji w panelu pokoi i wybierz Utwórz ogłoszenie. Treść wiadomości zostanie wyświetlona na czacie każdego pokoju.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie