Coraz częściej będziemy uczyć się online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Z zaprezentowanego podczas tegorocznej konferencji ISTE (International Society for Technology in Education) raportu konsorcjum Project Tomorrow i Blackboard „Learning in the 21st Century: 2011 Trends Update“ wynika, że edukacja szkolna ulegać będzie głębokim przeobrażeniom w kierunku edukacji mieszanej, z poważnym komponentem wirtualnym. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale zmiana nastąpi na pewno.PHOTO: SXC.HU

Badania, na których opiera się raport dotyczą społeczeństwa amerykańskiego, ale zważywszy, że technologie w podobny sposób dynamicznie rozwijają się na całym świecie, trendy wskazane przez analityków, może będzie odnosić również do sfery edukacji w innych krajach. Jak nie w tym momencie, to w niedalekiej perspektywie.

  • W Stanach Zjednoczonych trzy razy więcej uczniów ma w 2011 r. dostęp do zasobów edukacyjnych w sieci niż w 2007 r.
  • Ponad 40% uczniów wskazuje lekcje online jako ważną część ich doświadczeń edukacyjnych. Również rodzice przekonują się do tej formy edukacji swoich dzieci.
  • Coraz więcej nauczycieli zaczyna uczyć online. Kursy dla nauczycieli online cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Coraz więcej nauczycieli rozpoczyna swoją edukacyjną działalność w sieci, prowadząc blogi i własne strony internetowe, komunikując się i dzieląc wiedzą z uczniami.
  • Wraz z rozwojem edukacji online, coraz większą uwagę przywiązuje się do jakości interakcji pomiędzy e-nauczycielem i e-uczniami, jakości kursów e-learning oraz ewaluacji postępów w edukacji online.

Na razie za edukacją online w większym stopniu opowiadają się sami uczniowie, co wynika z dorocznych badań SpeakUp realizowanych przez Project Tomorrow, ale należy odnotować fakt, że szybko rośnie również liczba rodziców i dyrektorów szkół, którzy popierają tę formę kształcenia.

„Kształcenie online się ciągle rozwija. Widzimy właśnie narodziny generacji w szkołach średnich, która domaga się edukacji online“ – mówi Julie Evans, dyrektor zarządzająca Project Tomorrow. „Ci uczniowie chcą uczyć się wirtualnie przełamując klasyczny paadygmat uczenia się i biorąc odpowiedzialność za własne uczenie się. Poszukują nowego, angażującego, spersonalizowanego i nastawionego na współpracę środowiska edukacyjnego.“

Badania SpeakUp są chyba największym na świecie zbiorem danych zebranych od uczniów. Pod koniec 2010 r. uczestniczyło w nich 379 tysięcy amerykańskich uczniów szkół podstawowych i średnich. Raport dostępny jest poprzez stronę Project Tomorrow.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych www.EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie