Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację

fot. CDT

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wykorzystać innowacje w tworzeniu środowiska edukacyjnego, w którym każdy może się rozwijać? Czy technologia sprawdza się w edukacji nastawionej na kształcenie kompetencji przyszłości? A jeśli tak, to dlaczego? Wystawa w Centralnym Domu Technologii pt. „Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację” jest zaproszeniem do refleksji na ten temat.

Żyjemy w nieustannie zmieniającym się świecie. Wiele zawodów, które będziemy wykonywać za 30 lat, dziś jeszcze nie istnieje. Dotychczasowe systemy kształcenia koncentrują się na treściach i formach nauczania, nie są więc odpowiedzią na wyzwania przyszłości. Konieczność zmiany w myśleniu o edukacji jest nieuchronna.

Centralny Dom Technologii został stworzony, by promować innowacyjny model nauczania, w którym wszyscy, bez względu na wiek, mogą w praktyce kształcić technologiczne (i nie tylko) kompetencje przyszłości. Najnowsza wystawa przekonuje, że uczenie się powinno towarzyszyć nam przez całe życie.

Rozwiązywanie problemów, elastyczność poznawcza, współpraca, kreatywność czy inteligencja emocjonalna to tylko niektóre z kompetencji przyszłości, nad którymi będzie można popracować podczas aktywnego zwiedzania wystawy. Dziewięć interaktywnych stanowisk zaprasza zarówno małych, jak i dorosłych zwiedzających Centralny Dom Technologii do rozwiązywania zagadek, programowania robotów i wielu innych aktywności.

„Wraz z otwarciem wystawy „Aktualizacja systemu” w CDT zmieniamy także samą formułę wystawy. W nowej odsłonie wydłużamy czas jej trwania oraz mocniej stawiamy na możliwość interakcji i doświadczania. Dodatkowo, ekspozycję obudowujemy cyklem wydarzeń, a całość łączymy pod parasolem technologii dla edukacji.” – mówi Inga Kasak, kierownik projektu CDT w Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju. „Świat błyskawicznie się zmienia, musi się zmieniać również edukacja. CDT jest jednym z programów Polskiego Fundusz Rozwoju, który wdraża w życie inicjatywy dla lepszego dopasowania edukacji do realiów rynku pracy.” – dodaje Kasak.

Celem wystawy „Aktualizacja systemu” jest refleksja nad kierunkami zmian w edukacji. Wystawa zachęca do tworzenia nie jednej, ale wielu wizji szkoły i edukacji przyszłości. Właśnie te wizje będzie można poznać odwiedzając w najbliższym czasie Centralny Dom Technologii.

Przez najbliższe pół roku wystawie towarzyszyć będzie wiele wydarzeń, które mają za zadanie skłaniać do refleksji na temat edukacji. Na spotkaniach, debatach, konferencjach i warsztatach będziemy wspólnie zastanawiać się, jak przygotować się do wyzwań świata przyszłości.

„Wystawa opowiada o związku edukacji i technologii przy pomocy wybranych kompetencji przyszłości. Chcemy zaproponować model uczenia się oparty na doświadczaniu i eksperymentowaniu. Pokazujemy, jak przy pomocy technologii kształtować umiejętności, które pozwolą nam lepiej funkcjonować w świecie jutra.” – zaznacza Agnieszka Mysiak-Wrzeszcz, kuratorka wystawy w CDT.

Wystawa trwać będzie do 31 sierpnia 2020 roku. Wstęp wolny. Więcej informacji: https://cdt.pl/.

 

(Źródło: CDT)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie