W Malborku o edukacji XXI wieku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
Rozwój technologiczny jest kolejnym wyzwaniem dla człowieka. Do 2049 r. powstanie prawdopodobnie komputer mający większą moc od ludzkiego mózgu. Zmiany stają się również faktem na rynku pracy: prawdopodobnie współczesny uczeń będzie wykonywał od 6 do 9 różnych zawodów przed ukończeniem 38 roku życia.

Jak uczyć, czego uczyć? Kluczowym wyzwaniem dla edukacji jest zmiana koncepcji nauczania. Uczyć uczniów, jak mają się uczyć – to najważniejsze zadanie stojące przed edukatorami. „Jeżeli nauczymy uczniów, jak mają szybko i skutecznie uczyć się, wyposażymy ich w podstawową i fundamentalną kompetencję XXI wieku.“ – przekonywał Colin Rose.
 
projekty edukacyjne 
 
Jak to zrobić? Po pierwsze musimy skorzystać z dobrodziejstw nowych technologii, tych samych, z których tak często korzysta młodzież – pokolenie MTV/YouTube, czyli osoby przyzwyczajone do krótkich i dynamicznych materiałów wideo i audio. Jednym z takich narzędzi może być w szkolnej klasie tablica interaktywna, dająca możliwość realizacji bardziej interaktywnych zajęć z uczniami.

Równie ważne jest dobranie odpowiednich technik uczenia się do indywidualnych preferencji osoby uczącej się. Każdy ma swój styl uczenia się. Kiedy używamy wybranej techniki, która pasuje do tego stylu, uczymy się łatwiej i szybciej. Ze strony nauczyciela oznacza to konieczność uznania istnienia w klasie szkolnej wielorakich inteligencji uczniów. „Jeśli odkryjemy drogę w klasie na odniesienie się do wielorakich inteligencji, odniesiemy sukces, poniewaz uczniowie będą bardziej efektywnie uczyli się.“ – przekonywał Rose.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie