Lekcje na podstawie komiksów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Żyjemy w czasach gospodarczo bardzo niespokojnych. Patrząc na rosnące ceny, niepokojące doniesienia z Grecji, Węgier, czy Włoch i jednocześnie słuchając w mediach zapewnień, że jesteśmy nadal wspaniałą „zieloną wyspą“ na wzburzonym oceanie, powinniśmy zadać sobie pytanie, czy nie warto – tak na wszelki wypadek – pouczyć trochę więcej młodzieży na temat gospodarki i rynku pracy, na który przecież nieuchronnie w końcu trafią.(C) FOR

Myślę, że warto w ramach różnych przedmiotów w szkole sięgać do materiałów poświęconych gospodarce i dodawać uczniom w ten sposób trochę wiedzy z życia wziętej, która może im się przydać. Aby jednak nauka ekonomii nie przerażała, a była przyjemnością, warto skorzystać z wielu ciekawych narzędzi edukacyjnych, których w Polsce akurat nie brakuje w obszarze edukacji ekonomicznej. Można do nich zaliczyć na przykład kursy e-learning w NBPortal.pl, filmy animowane Fundacji Nauka i Wiedza pt. Podstawowe pojęcia ekonomiczne, albo opracowany niedawno przez metodyków Ośrodka Rozwoju Edukacji przy współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju pakiet scenariuszy lekcji, które powstały na bazie najlepszych komiksów i animacji, które zwyciężyły w III edycji konkursu zorganizowanego przez FOR i Bank Zachodni WBK w 2011 r. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej.

Dla nauczycieli przygotowano bezpłatny egzemplarz antologii z komiksami oraz płytę CD z komiksami w wersji do druku, animacjami i scenariuszami lekcji. Są one zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (wiedza o społeczeństwie i podstawy przedsiębiorczości). Wiele z tematów dotyczy spraw bardzo aktualnych, o których codziennie słyszymy w mediach:

  • Z budżetu, czyli z naszych podatków - o absurdalnych wydatkach?
  • Wydatki budżetowe - absurdalne czy niezbędne?
  • Zadłużone państwa - u progu bankructwa?
  • Korzystamy czy tracimy na integracji z Unią?
  • Polskie rolnictwo w Unii Europejskiej.
  • Od czego zależeć będzie Twoja emerytura?
  • Myślałeś o emeryturze?
  • Dobre prawo to lepszy rozwój
  • Co przeszkadza biznesowi?
  • Państwo przyjazne dla przedsiębiorców?

Warto się zainteresować pakietem, choćby też z tego powodu, że komiks jest popularny wśród młodzieży, a pewnie niewiele lekcji realizowanych jest na podstawie czy w oparciu o lekturę komiksów. Więcej informacji na stronie Fundacji FOR.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie