Lekcje na podstawie komiksów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Żyjemy w czasach gospodarczo bardzo niespokojnych. Patrząc na rosnące ceny, niepokojące doniesienia z Grecji, Węgier, czy Włoch i jednocześnie słuchając w mediach zapewnień, że jesteśmy nadal wspaniałą „zieloną wyspą“ na wzburzonym oceanie, powinniśmy zadać sobie pytanie, czy nie warto – tak na wszelki wypadek – pouczyć trochę więcej młodzieży na temat gospodarki i rynku pracy, na który przecież nieuchronnie w końcu trafią.(C) FOR

Myślę, że warto w ramach różnych przedmiotów w szkole sięgać do materiałów poświęconych gospodarce i dodawać uczniom w ten sposób trochę wiedzy z życia wziętej, która może im się przydać. Aby jednak nauka ekonomii nie przerażała, a była przyjemnością, warto skorzystać z wielu ciekawych narzędzi edukacyjnych, których w Polsce akurat nie brakuje w obszarze edukacji ekonomicznej. Można do nich zaliczyć na przykład kursy e-learning w NBPortal.pl, filmy animowane Fundacji Nauka i Wiedza pt. Podstawowe pojęcia ekonomiczne, albo opracowany niedawno przez metodyków Ośrodka Rozwoju Edukacji przy współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju pakiet scenariuszy lekcji, które powstały na bazie najlepszych komiksów i animacji, które zwyciężyły w III edycji konkursu zorganizowanego przez FOR i Bank Zachodni WBK w 2011 r. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej.

Dla nauczycieli przygotowano bezpłatny egzemplarz antologii z komiksami oraz płytę CD z komiksami w wersji do druku, animacjami i scenariuszami lekcji. Są one zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (wiedza o społeczeństwie i podstawy przedsiębiorczości). Wiele z tematów dotyczy spraw bardzo aktualnych, o których codziennie słyszymy w mediach:

  • Z budżetu, czyli z naszych podatków - o absurdalnych wydatkach?
  • Wydatki budżetowe - absurdalne czy niezbędne?
  • Zadłużone państwa - u progu bankructwa?
  • Korzystamy czy tracimy na integracji z Unią?
  • Polskie rolnictwo w Unii Europejskiej.
  • Od czego zależeć będzie Twoja emerytura?
  • Myślałeś o emeryturze?
  • Dobre prawo to lepszy rozwój
  • Co przeszkadza biznesowi?
  • Państwo przyjazne dla przedsiębiorców?

Warto się zainteresować pakietem, choćby też z tego powodu, że komiks jest popularny wśród młodzieży, a pewnie niewiele lekcji realizowanych jest na podstawie czy w oparciu o lekturę komiksów. Więcej informacji na stronie Fundacji FOR.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie