Młodzi chcą nadawać

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Image9 grudnia UNICEF obchodził Międzynarodowy Dzień Młodego Nadawcy. Była to próba zwrócenia uwagi mediów na młodego odbiorcę ich programów, a także na jakość programów, które są przeznaczone dla dzieci. Tego dnia dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w przygotowaniach programów adresowanych do młodzieży, a także do szerokiej opinii publicznej.

 

Publiczni i prywatni nadawcy z całego świata (zarówno telewizyjni, jak i radiowi) zachęcani są w tym dniu do włączenia się w tą specjalną akcję poprzez zaproszenie tego dnia młodych ludzi do współtworzenia programów w mediach. Zdarza się, że tego dnia młodzi ludzie zastępują znanych prezenterów odczytujących wiadomości w serwisach informacyjnych.

UNICEF apeluje do mediów, aby zapraszały młodych twórców do współtworzenia programów w mediach przez cały rok, a nie tylko 9 grudnia. Dzieci powinny mieć możliwość zabrania głosu, prezentacji swoich poglądów, a także wyrażania poprzez media zachęty do podjęcia wspólnych działań. „Świat jakiego chcemy” to kontynuacja akcji rozpoczętej w 2002 r. specjalną sesją UNICEF poświęconą dzieciom. Przyjęto wówczas agendę „Tworząc Świat Bliski Dzieciom”, która określiła 4 główne priorytety działań adresowanych do najmłodszych: promocja zdrowego trybu życia, dostarczanie wysokiej jakości edukacja, ochrona dzieci przed przemocą; przeciwdziałanie HIV/AIDS.

Nadawcy, którzy w największym stopniu przyczynią się do realizacji celów Międzynarodowego Dnia Młodego Nadawcy, zostaną uhonorowani nagrodą przez UNICEF oraz Międzynarodową Akademię Nauki i Sztuki Telewizyjnej. Nagrody zostaną wręczone wyróżnionym nadawcom podczas tegorocznego rozdania Międzynarodowych Nagród Emmy.

Pomysł UNICEF to dobra okazja do szeroko zakrojonej akcji edukacyjnej na temat mediów i ich roli w społeczeństwie informacyjnym. Edukacja medialna jest wprawdzie obecna w programie nauczania w polskiej szkole, ale do tej pory z polskich mediów jedynie Canal+ uruchomił duży projekt edukacyjny adresowany do młodych ludzi („Media Starter”).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie