Publikacja „Teatr w edukacji regionalnej najmłodszych” to zbiór materiałów poseminaryjnych dla nauczycieli i edukatorów pragnących wdrażać ciekawe narzędzia dydaktyczne w edukacji regionalnej. Teksty składające się na publikację odpowiadają na pytanie jakie miejsce w edukacji dzieci wczesnoszkolnych może odgrywać teatr i region.sxc.hu

Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) uruchomił edukacyjną bibliotekę multimedialną NINATEKA EDU. Nauczyciele i ich uczniowie po uprzednim zalogowaniu będą mogli bezpłatnie korzystać z cennych materiałów audiowizualnych i dostosowanych do nich scenariuszy lekcyjnych. Znajdziemy tu m.in. 21 filmów edukacyjnych przygotowanych dla Muzykoteki Szkolnej, a także ekskluzywne materiały z archiwów polskich studiów filmowych, Polskiego Radia, Telewizji Polskiej, instytucji kultury oraz niezależnych producentów.(C) Narodowy Instytut Audiowizualny

Bez względu na to, czy ma się 4 czy 40 lat, trudno oprzeć się przyjemności układania klocków Lego. To zapewne powód, dla którego wielu nauczycieli wykorzystuje je w edukacji. Od przedszkola aż po szkoły wyższe klocki Lego służą nauce matematyki, fizyki, informatyki, inżynierii a także interakcji społecznych. Szacuje się, że klockami Lego każdego roku bawi się 400 mln ludzi na świecie.(PD)

Robi wrażenie na odbiorcach i jest niezwykle intuicyjnym i łatwym w obsłudze programem do robienia efektownych i efektywnych prezentacji multimedialnych. Mowa oczywiście o Prezi.com, która zyskuje sobie w edukacji coraz większą popularność. To zupełnie nie dziwi – Prezi należy do tego typu wynalazków, bez których – jeśli zacznie się ich używać – nie sposób wyobrazić sobie pracy. Jest to narzędzie tak dalece odbiegające od toporności i skomplikowania nieśmiertelnego programu Power Point, że doprawdy trudno przecenić jego zalety.(C) Kamil Skirło

Po dokonaniu niezbędnych zakupów czas na montaż wszystkich elementów w jeden sprawny system. Sam montaż nie jest sprawą trudną, więc nie będę się rozpisywał o wieszaniu tablicy (z uwzględnieniem wzrostu dzieci w różnych klasach), przeprowadzaniu kabli czy podwieszaniu rzutnika. Nie jestem jednak – jako ten , który później będzie używał tablicy – zwolennikiem zlecania wszystkiego szkolnej „złotej rączce”.(C) EDUNEWS.PL

Na blogu gamification.co, który promuje uczenie się za pomocą gier i reguł z nich się wywodzących, Andrew R. Proto, nauczyciel przedmiotów ścisłych i były pracownik firmy Apple, dzieli się refleksjami związanymi z dwoma zagadnieniami: rolą technologii oraz poziomem motywacji w nauczaniu opartym o gry. Pojęcie gamification rozumiane jest przez niego jako proces używania myślenia strategicznego (game thinking) i zasad obowiązujących w grach do rozwiązywania problemów i angażowania uczących się.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie