Zwyczajne/niezwyczajne lekcje WF w klasach I-III

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak prowadzić zajęcia wychowania fizycznego, aby dzieci pokochały sport i aktywność fizyczną? Wszystkim nam zależy na zdrowiu, a aktywność ruchowa jest jego nieodłącznym elementem. To od nas nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w dużej mierze zależy, jakie podejście do sportu będą mieli w dalszym życiu nasi uczniowie. Wielu z nas WF może kojarzyć się grą w “nieszczęsnego” zbijaka, nieudolnymi “fikołkami” na materacach i “wuefistą” siedzącym na ławeczce…

Czas odczarować takie spojrzenie na zajęcia sportowe w szkole podstawowej. Podczas mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2022 przedstawiłam kilkanaście propozycji działań, które możemy podjąć wraz dziećmi i pokazać im tym samym, że ruch to świetna zabawa. Nie zawsze mamy dostęp do bogatej bazy dydaktycznej i infrastruktury sportowej, ale wystarczy odrobina dobrych chęci, szczypta wyobraźni, pozytywne nastawienie i pasja ruchu, by uczniowie połknęli bakcyla. Zacznijmy zatem od siebie. Zakładamy adidasy i dresy po to, by wraz ze swoimi uczniami poczuć energię, którą daje aktywność fizyczna i wspólne zabawy ruchowe.

W mojej prezentacji znajdziecie pomysły na wykorzystanie do zajęć sportowych tego, co znajdzie się w niemal każdej szkole, czyli: pachołków, obręczy gimnastycznych, piłek, skakanek, szarf.

Nie zabraknie niecodziennych pomysłów i nieoczywistych pomocy, takich jak: koce, maty, packi na muchy czy piłeczki z basenów dla małych dzieci.

Dzieliłam się również źródłami moich inspiracji – zapraszam do obejrzenia wystąpienia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Anna Dziadkiewicz jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Pracuje w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach oraz Smart Clubie - Szkole Przedsiębiorczości dla dzieci i młodzieży.  

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie