Zwyczajne/niezwyczajne lekcje WF w klasach I-III

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak prowadzić zajęcia wychowania fizycznego, aby dzieci pokochały sport i aktywność fizyczną? Wszystkim nam zależy na zdrowiu, a aktywność ruchowa jest jego nieodłącznym elementem. To od nas nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w dużej mierze zależy, jakie podejście do sportu będą mieli w dalszym życiu nasi uczniowie. Wielu z nas WF może kojarzyć się grą w “nieszczęsnego” zbijaka, nieudolnymi “fikołkami” na materacach i “wuefistą” siedzącym na ławeczce…

Czas odczarować takie spojrzenie na zajęcia sportowe w szkole podstawowej. Podczas mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2022 przedstawiłam kilkanaście propozycji działań, które możemy podjąć wraz dziećmi i pokazać im tym samym, że ruch to świetna zabawa. Nie zawsze mamy dostęp do bogatej bazy dydaktycznej i infrastruktury sportowej, ale wystarczy odrobina dobrych chęci, szczypta wyobraźni, pozytywne nastawienie i pasja ruchu, by uczniowie połknęli bakcyla. Zacznijmy zatem od siebie. Zakładamy adidasy i dresy po to, by wraz ze swoimi uczniami poczuć energię, którą daje aktywność fizyczna i wspólne zabawy ruchowe.

W mojej prezentacji znajdziecie pomysły na wykorzystanie do zajęć sportowych tego, co znajdzie się w niemal każdej szkole, czyli: pachołków, obręczy gimnastycznych, piłek, skakanek, szarf.

Nie zabraknie niecodziennych pomysłów i nieoczywistych pomocy, takich jak: koce, maty, packi na muchy czy piłeczki z basenów dla małych dzieci.

Dzieliłam się również źródłami moich inspiracji – zapraszam do obejrzenia wystąpienia:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Anna Dziadkiewicz jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Pracuje w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach oraz Smart Clubie - Szkole Przedsiębiorczości dla dzieci i młodzieży.  

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie