Nauczyciele języka polskiego mają szerokie możliwości dla prowadzenia zajęć w sposób nieszablonowy. Pracują z dziełami kultury, które - mając dobry pomysł i odpowiednio dobrane narzędzia technologiczne - można pokazać i interpretować na rozmaite sposoby, w każdej klasie nieco inaczej.
„W każdym przedmiocie dochodzimy do momentu powtórki materiału. Te powtórzenia wcale nie muszą być nudne. To tylko od nas zależy, w jaki sposób podejdziemy do materiału” – mówiła podczas konferencji INSPIR@CJE 2016 (30.06-1.07.2016) Joanna Krzemińska z Liceum i Gimnazjum „Mikron” w Łodzi, członkini Superbelfrów. „Pokażmy, że nauka może być prawdziwą frajdą”.
Zazwyczaj wyzwaniem są też lektury. I tu także możemy zaskoczyć niekonwencjonalnym podejściem. Pozwólmy zabrać się do świata młodych. Przyjrzyjmy się znanym tekstom okiem uczniów.
Zobaczmy, jakimi pomysłami podzieliła się Joanna Krzemińska z uczestnikami konferencji. Jej nieszablonowe podejście do języka polskiego może stanowić także inspirację dla nauczycieli języków obcych.
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.
Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).
Ostatnie komentarze