Bajka połączona z historią

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów Polski. Połączyliśmy więc bajkę z historią, piękną muzykę oraz całe bogactwo dźwięków z opowieścią i podaliśmy w formie słuchowiska radiowego.fot. historiadladzieci.pl

Powstało osiem niepowtarzalnych historii. Sześcioletnia Zosia i dziewięcioletni Bartek poznają świat przez codzienne doświadczenia oraz przez pryzmat opowieści dziadka o dawnych czasach. W ten sposób dziadek prócz wiedzy historycznej przekazuje swoim wnukom co w życiu jest najważniejsze.

Niewątpliwym atutem słuchowisk jest to, że dzieci biorą czynny udział w zdarzeniach historycznych. Na przykład Zosia wciela się w królową Kingę, czy królową Bonę, a Bartek w króla Zygmunta Starego lub Tadeusza Kościuszkę. Ponadto każdej bajce towarzyszy piosenka (zaśpiewana przez dzieci) opowiadająca o bohaterach i zdarzeniach z danej historii.

Stowarzyszenie przekazało 500 wytłoczonych płyt ze słuchowiskami, piosenkami oraz podkładem muzycznym dla szkół i przedszkoli w całej Polsce, do bezpłatnego wykorzystania.

Na potrzeby projektu uruchomiona została strona internetowa pod domeną: http://historiadladzieci.pl, z której każdy może bezpłatnie pobrać wszystkie nagrania, teksty i piosenki.

Projekt dofinansowany został z środków Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra 2014”.

Źródło: Historiadladzieci.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie