Z QR kodami w Dobranowicach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Internet to prawdziwa kopalnia pomysłów. Wystarczy „jedynie“ zaglądać na wartościowe edukacyjnie strony. Jedną z takich stron jest zdecydowanie blog grupy Superbelfrzy RP – eduzmieniaczy. Dużo nowych, ciekawych pomysłów wartych wypróbowania.fot. Katarzyna Hoffman

To właśnie na stronie www.superbelfrzy.edu.pl nauczyciele Agnieszka Kubiak i Marcin Zaród zachęcili mnie do organizacji Europejskiego Dnia Języków z kodami QR w Gimnazjum w Dobranowicach.

Zgodnie z zaleceniami kilka dni przed 26 września na korytarzu szkolnym pojawił się plakat przygotowujący uczniów do mającego nadejść wydarzenia.

Na plakacie uczniowie mogli przeczytać dokładnie jakie są założenia obchodów Dnia Języków, czym są kody QR i zapoznać się z propozycją udziału w konkursie:

Zadanie konkursowe - do 5 listopada napisz artykuł, w którym:

  • zdasz relacje z Europejskiego Dnia Języków w naszej szkole,
  • opiszesz jakie strony, narzędzia internetowe oraz aplikacje, do których pozyskałeś dostęp poprzez kody QR, najbardziej ci się podobały,
  • opiszesz czym zamierzasz się wspomagać w przyszłości w nauce języka angielskiego i dlaczego zachęcając tym samym innych do korzystania z oferowanych aplikacji.

25 września przygotowałam zestaw kodów QR udostępniony w internecie przez grupę Superbelfrów. Następnie wszystkie kody zostały pocięte.

fot. Katarzyna Hoffman

Dnia 26 września na szkolnych korytarzach zostały rozmieszczone wszystkie kody QR przenoszące uczniów w wirtualny świat stron, aplikacji, platform internetowych wspomagających ich uczenie się języka angielskiego.

Przygotowana została też osobna tablica z kodami.

fot. Katarzyna Hoffman

Tego dnia można było obserwować uczniów skanujących kody QR za pomocą swoich aplikacji mobilnych. Po pierwszym dniu pojawiły się już głosy uczniów, że np. już wcześniej korzystali z internetowego kursu języka angielskiego na stronie Busuu.com lub opinie na temat niektórych aplikacji.

fot. Katarzyna Hoffman

Na chwilę obecną uczniowie eksplorują zaproponowane strony internetowe i aplikacje. Czekam na odzew w postaci zgłoszeń konkursowych.

Myślę, że zaproponowany przez Superbelfrów sposób na organizację Europejskiego Dnia Języków jest wart wdrożenia w szkołach. Uczniowie wynoszą ważną lekcję – że wszechobecne smartfony, tablety mogą być wykorzystywane w bardzo pożyteczny sposób.

Polecam wszystkim nauczycielom! Można ten pomysł doskonale wykorzystać także na innych przedmiotach.

Notka o autorce: Katarzyna Hoffman jest nauczycielką języka angielskiego w Gimnazjum w Dobranowicach.

* * *

Na temat innowacji dydaktycznych na językach obcych przeczytaj także w Edunews.pl:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie