Święto niepodległości z dziećmi

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To ważne, by od najmłodszych lat kształtować u dzieci uczucia patriotyczne i poczucie przynależności narodowej. Ale obchody Święta Niepodległości nie powinny kończyć się na uroczystej, pompatycznej akademii na sali gimnastycznej. Można o niepodległości i patriotyzmie rozmawiać częściej, niejako przy okazji, a wykorzystać w tym celu także rozmaite narzędzia TIK w sieci www. Tylko niech rozmowa o niepodległości i patriotyzmie nie kończy się z końcem 11 listopada.

Ogólnodostępne aplikacje na urządzeniach mobilnych i programy edukacyjne w internecie pozwalają przygotować na zajęcia z najmłodszymi uczniami ciekawe gry, zabawy i ćwiczenia niemal na każdy temat. Nic więc dziwnego, że sięgają po nie często nauczyciele w szkole podstawowej. Wykorzystanie przekazu multimedialnego, a jeszcze lepiej – różne formy interakcji w zadaniach – przyciągają uwagę uczniów i angażują ich w lekcję. 

Oto wybrane prezentacje i materiały, które zebrała na swojej stronie Klikankowo Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile – mogą okazać się przydatne w rozmowach z dziećmi na temat patriotyzmu i ojczyzny. Wersje na urządzenia mobilne chowamy pod QR-kodami.

Narodowe Święto Niepodległości

Jestem Polakiem

Polska – Moja Ojczyzna

Puzzle Polska

Warto też zajrzeć z dziećmi do mieszkańców spod 11.tki na stronę Muzeum im. Józefa Piłsudskiego.

Dla starszych uczniów też coś mamy – ciekawą propozycją wydaje nam się akcja jestempatriota.pl – bardzo inspiruje do myślenia o współczesnym patriotyzmie.

Owocnych i ciekawych rozmów.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie