Edutainment w walce z rakiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWalka z rakiem dla osoby chorej jest przede wszystkim walką wewnątrz siebie. Motywacji do tej walki potrzebują szczególnie dzieci. Wzmocnienie ich wewnętrznie – to cel, jaki przyświecał twórcom darmowej gry komputerowej Re-Mission - gry akcji, w której gracze kierują nano-robotem Roxxi i podróżują nim przez ludzkie ciało niszcząc komórki raka.

W ten sposób chore osoby uczą się jak funkcjonuje ludzkie ciało, na czym polega ich choroba, a jednocześnie, poprzez grę, rozrywkę, uciekają na chwilę myślami od swojej choroby. Niszcząc w grze komórki raka, nabierają pewności siebie i siły na dalsze zmaganie się z chorobą.

Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę stanu zdrowia i jakości życia osób chorych na przewlekłe choroby.

Publiczne udostępnienie gry było rezultatem prac badawczych, w których analizowano, czy młodzi gracze lepiej znoszą chemioterapię i wykazują lepszą tolerancję na przyjmowane lekarstwa, dzięki czemu szybciej zwalczają raka. Przy tworzeniu gry współpracowano ściśle z naukowcami Stanford University oraz Szpitala Dziecięcego Lucille Packard, tak aby zadbać o odpowiednią terminologię i w odpowiedni sposób oddać charakter choroby i jej skutki.

Gra ukazuje nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia wynikające z postępu raka. Uświadamia, że w sytuacji tej choroby najlepiej jak najszybciej podjąć chemioterapię, gdyż komórki rakowe namnażają się bardzo szybko.

W grze wykorzystano pomysły stosowane przy znanych grach-strzelankach „Half-Life” czy „Tomb Rider”. W grze do pokonania jest 20 poziomów w fikcyjnym ciele pacjenta. Celem gry jest zniszczenie wszystkich komórek raka, a jednocześnie obrona przed infekcjami i radzenie sobie ze skutkami ubocznymi choroby nowotworowej. Przed każdą kolejną misją gracze otrzymują skrót historii choroby pacjenta, a w grze na bieżąco obserwują jego stan, tętno, temperaturę ciała, ale także poziom nudności. Dzięki grze dzieci chore na raka są w stanie zrozumieć, co się dzieje w ich ciele.

Gra cieszy się dużą popularnością. Pobrano już ponad 87 tysięcy kopii w 74 krajach na świecie. Gra dostępna jest pod adresem http://www.re-mission.net. Informacja o wydaniu tej niezwykłej gry przebiła się do telewizji NBC:

Strona, na której zamieszczono grę, oferuje chorym młodym ludziom znacznie więcej – interaktywną społeczność i grupy wsparcia. Członkowie społeczności mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, zapisywać swoje uwagi, zamieszczać dzieła artystyczne i poezję. Dyskutują o różnych aspektach choroby, zwłaszcza utracie chęci do życia, izolacji. Powstaje w ten sposób sieć młodych ludzi dzielących się swoim cierpieniem i wzajemnie sobie pomagających.

Sukces Re-Mission zachęcił Hope Lab do podjęcia prac nad kolejnymi projektami łączącymi edukację na temat przewlekłych chorób z rozrywką. Obecnie trwają badania nad zastosowaniem tego typu rozwiązań w przypadku leczenia otyłości, autyzmu i ciężkich przypadków depresji.

Image

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie