Wirtualna gra, realny problem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWyspie Sheylan na Oceanie Indyjskim grozi poważny kryzys żywnościowy. Jest jednak szansa jego rozwiązania... Food Force – gra, która uczy, na czym polega problem głodu na świecie, jest już dostępna w języku polskim. Rozwój takich "poważnych" gier Edutainment może przyczynić się do lepszego zrozumienia problemów globalnych przez polskich uczniów.

 

Food Force jest edukacyjną grą wideo o historii kryzysu żywnościowego na fikcyjnej wyspie Sheylan. Złożona z 6 mini gier lub misji gra przeprowadza młodych graczy od początkowego kryzysu do dostawy i dystrybucji pomocy żywnościowej, przy czym każda misja jest zorientowana na szczególny aspekt tego procesu.

Różne misje Food Force pokazują i pomagają wyjaśnić następujące zagadnienia związane z głodem:

  • Czym jest głód i gdzie żyją ludzie cierpiący głód?
  • Dlaczego ludzie są głodni i źle odżywieni?
  • Co możemy zrobić, by pomóc w zwalczaniu głodu?

Gra jako całość stanowi swoisty przegląd, w jaki sposób pomoc żywnościowa jest stosowana w sytuacjach kryzysowych oraz w długoterminowych projektach rozwojowych. Zadanie grającego jest proste: kieruje on misją ratunkowa, która ma pomóc milionom głodujących ludzi. Food Force przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Ma też sekcję dla nauczycieli.

Gra ma szerokie odniesienia (geografia, nauki społeczne, zdrowie, itd.) i może wspomagać myślenie strategiczne i podejmowanie decyzji. Jest zatem idealnym sposobem na spędzenie czasu po lekcjach lub w domu.

Organizatorzy zachęcają nauczycieli do pobierania gry i instalowania jej na szkolnych komputerach lub wypalania na płycie CD. Wszystkie wersje językowe gry dostępne są za darmo na stronie www.food-force.com.

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie