Zwróć uwagę, w jaki sposób uczysz

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W kwietniu 2007 r. w serwisie edukacyjnym TeacherTube pojawiła się znakomita prezentacja edukacyjna Pay attention (Zwróć uwagę). Zachęcała ona nauczycieli do zmiany sposobu nauczania, do uwzględnienia w tym procesie różnego rodzaju urządzeń i programów, wykorzystywanych powszechnie na co dzień przez uczniów, choć głównie poza szkołą.PHOTO: SXC.HU

Autorzy prezentacji – amerykańscy nauczyciele ze szkół z dystryktu Jordan - chcieli zadać każdemu nauczycielowi pytanie: skoro większość z uczniów i studentów chętnie określa się jako „osoby epoki cyfrowej“, to dlaczego ty, z determinacją, wzbraniasz się przed wykorzystaniem cyfrowych narzędzi w procesie kształcenia? Celem prezentacji było zmotywowanie nauczycieli do zmiany podejścia do nowych technologii, do wykorzystania ich w szkolnej klasie w celu bycia jeszcze lepszym i skuteczniejszym nauczycielem.

Przez prawie półtora roku kilkuminutową prezentację obejrzało tylko w TeacherTube prawie 800 tysięcy osób. Dzisiaj prezentujemy polską wersję prezentacji, która stara się stawiać te same pytania polskiemu nauczycielowi. Polską lokalizację prezentacji, zatytułowanej „Zwróć uwagę“ przygotowała Fundacja Teraz Edukacja, za zgodą autorów prezentacji amerykańskiej. Premiera prezentacji miała miejsce wczoraj podczas III Konferencji "E-kształcenie w kolegiach - Nowe standardy" w Bielsku Białej.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie