Moda na bycie ekologicznym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImagePopularność nagrodzonego w 2007 roku dwoma Oskarami filmu dokumentalnego „Niewygodna prawda” (prowadzonego przez Ala Gore’a), prezentującego globalne spojrzenie na istniejące zagrożenia dla środowiska naturalnego, spowodowało zmianę myślenia wielu firm o ekologii. Teraz po prostu wypada wszystko robić na „zielono”.

 

Dowodem na zmianę sposobu myślenia mogą być pro-ekologiczne serwisy internetowe, które utworzyły ostatnio dziennik The Washington Post oraz magazyn National Geographic. Oba wydawnictwa chcą wykorzystać lansowaną w mediach oraz w biznesie modę i jednocześnie przyciągnąć nowych czytelników i reklamodawców z firm, które stawiają na działania pro-ekologiczne.

Serwis Spring.com, który w maju 2007 r. uruchomił The Washington Post, skierowany jest do kobiet dbających o środowisko. W ciągu trzech tygodni ponad 100 tys. osób zaprenumerowało newsletter Spring.com. Serwis podzielony został na pięć kategorii tematycznych: żywność, moda, uroda, dom i styl życia. Każdy dział oprócz tekstów przygotowanych pod konsumentów zawiera wiele krótkich filmów wideo. W sekcji poświęconej pielęgnacji urody można obejrzeć prezentację pro-ekologicznego zabiegu manicure i pedicure, a w sekcji dotyczącej diety na odwiedzających stronę czeka pokaz gotowania potraw ze zdrowej żywności.

Image

Redaktorzy deklarują, że dziennie dodawać będą około sześciu artykułów promujących w sposób nienarzucający ekologiczny styl życia, albo „ekologię w wersji light". Nie chodzi więc o to, aby przytłoczyć odbiorcę poradami ekologicznymi. Jak zauważa Jeanie Pyun, redaktor naczelna serwisu - Naszą grupą docelową jest 95 proc. osób, które pragną być w 5 proc. pro-ekologiczne, a nie 5 proc. ludzi, którzy pragną być pro-ekologiczni w 95 proc. Zaletą serwisu jest więc jego powszechny odbiorca – co przekonuje reklamodawców do zamieszczania w nim reklam.

Na podobny pomysł wpadło Towarzystwo National Geographic, które w związku z przejęciem witryny TheGreenGuide.com uruchomiło serwis Green.NationalGeographic.com. Znajdzie się w nim ponad 2 tys. wiadomości dotyczących środowiska naturalnego, nie tylko w formie opracowań tematycznych i porad, ale również filmów instruktażowych dotyczących działań przyjaznych środowisku.

Image

Analitycy znanej firmy badawczej Forrester Research przewidują, że w najbliższych latach liczba firm reklamujących swoje produkty pro-ekologiczne gwałtownie wzrośnie. Ich zdaniem rynek ekologiczny znajduje się na szczycie listy nowych rynków, w które warto inwestować.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie